انواع شیرینی مراسم عروسی

وسایلی که برای پذیرایی جشن عروسی به کار برده می‌شود بسیار گسترده و متنوع می‌باشد. برای انجام دادن این کار، ابتدا باید یادآوری‌های لازم و برنامه ریزی‌های کلان را در این رابطه انجام داد. اگر با برنامه‌ای جامع و یکدست برای پذیرایی از مجلس پیش رفت به شکل قطع به یقین، مشکلی برای کمی و کاستی پذیرایی به وجود نمی‌آید.

در منویی که برای پذیرایی مراسم عروسی وجود دارد بیشتر شامل، میوه و شیرینی است. بنابراین انتخاب هر یک از آن‌ها و همین طور نوع آن‌ها با توجه به فصل موردنظر نیز متفاوت است. در فصل‌های تابستان، نوع میوه‌های انتخابی برای پذیرایی نسبت به زمستان بسیار متفاوت است.

در هر صورت، نکته قابل توجه در رابطه با نوع شیرینی نیز متفاوت است. شکل شیرینی، برای مراسم عروسی، باید زیبایی خاص و بهتری را برای خود داشته باشد. طعم آن نیز از فاکتور‌های مهم برای شیرینی و نوع آن است. نداشتن طعم برای شیرینی، حتی اگر ظاهر زیبایی برای آن وجود داشته باشد؛ مناسب برای پذیرایی نیست.

چیدن شیرینی در داخل چهار ظرف

انواع شیرینی مراسم عروسی

از انواع شیرینی‌ها، نوع تر آن است که بسیار مورد استفاده قرار داده می‌شود. شیرینی تر، از تنوع بسیار بالایی نسبت به شیرینی‌های دیگر برخوردار است.

البته این نوع شیرینی، طرفداران زیادی را نیز به خود اختصاص داده است. در هر صورت، شیرینی تر، زیبایی خاص و همین طور طعم و مزه فوق العاده‌ای را به خود اختصاص می‌دهد.به همین دلیل است که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از این نوع شیرینی برای مراسم‌های خود استفاده کنند. بهره بردن از شیرینی تر برای پذیرایی مجلس عروسی، در فصل زمستان بیشتر توصیه می‌شود. شیرینی‌هایی که به صورت تر برای پذیرایی از مهمانان در مجلس عروسی به کار برده می‌شود شامل:

  • شیرینی تر به سبک رولت
  • میوه‌ای

این دو نوع مدل برای شیرینی تر، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و طرفداران بسیار زیادی را نیز به خود اختصاص می‌دهد. اندازه شیرینی به سبک تر، بسیار مهم است. شیرینی به سبک تر، دارای اندازه کوچک با حجم کم و اندازه بزرگ با حجم بزرگ است. به کار بردن شیرینی به سبک تر، به تعداد دو الی سه عدد برای هر مهمان در نظر گرفته می‌شود. برخی از شیرینی‌ها به سبک تر، حجم بزرگ‌تری دارند و گرم آن‌ها نسبت به دیگر شیرینی‌ها بیشتر است.

شیرینی گرد مربایی

با انواع شیرینی به سبک خشک

نوع دیگری از شیرینی که در مراسم عروسی از آن‌ها برای پذیرایی استفاده می‌شود؛ شیرینی از نوع خشک می‌باشد. این مدل از شیرینی به سبک خشک، به دلیل داشتن تنوع بالا و ماندگاری راحت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

غالبأ بیشتر میزبانان، بهره بردن از شیرینی‌ تر در جلوی مهمان را یک امر مهم قلمداد نمی‌کنند. اما در رابطه با تهیه کردن شیرینی خشک برای مجلس عروسی، ابتدا باید نکاتی را در نظر داشت. در تهیه کردن شیرینی خشک برای پذیرایی مراسم عروسی، ابتدا باید به شکل ظاهری آن توجه ویژه‌ای داشت.

شکل ظاهری برای شیرینی خشک، می‌تواند آن را زیبا‌تر و شکیل نشان دهد. با توجه به این موضوع، ابتدا باید این نکته را در نظر داشت که شیرینی تر، نسبت به شیرینی خشک، شکل و ساختار زیبا‌تری حتی در صورت عادی نیز دارد.

اما برای شیرینی خشک، چنین حالتی صدق نمی‌شود. در تهیه کردن شیرینی خشک، تنها به ظاهر آن اکتفا نکنید. برخی از شیرینی‌های خشک، امکان این که ظاهری زیبا اما مزه و طعم مطلوبی نداشته باشند وجود دارد. بنابراین دقت خود را در رابطه با نوع شیرینی باید در نظر داشته باشید.

تنها بهره بردن از شیرینی جات به شکل تر و خشک، برای پذیرایی مراسم عروسی محسوب نمی‌شوند. شکلات با ساختار متنوع برای مراسم عروسی و عقد بسیار کاربرد دارد. تزئین و دسته بندی شکلات به صورت فانتزی، برای مراسم عروسی بسیار زیبا است.

شکلات، برای کودکان جذابیت بیشتری دارد. در هر صورت برای مراسم عروسی، از تنوع بالای شکلات نیز می‌توان در کنار دیگر شیرینی‌ها استفاده کرد. شکلات با بسته بندی شکیل و زیبا، جلوه بسیار خاص و بی نقصی را در میز پذیرایی به وجود می‌آورد. بسیاری از شرکت‌های تشریفات مجالس اصفهان کارهای مرتبط با تهیه انواع شیرینی مراسم عروسی را انجام می‌دهند.

شیرینی جشن

بستنی برای پذیرایی فراموش نشود

از انواع خدمات برای پذیرایی، بهره بردن از انواع شیرینی است. جدای این که از شیرینی‌های تر و خشک که قاعدتأ باید از آن‌ها استفاده کرد بهره بردن از بستنی نیز توصیه می‌شود. اما فصول سال برای استفاده از بستنی را در نظر داشته باشید. بهره بردن از این نوع شیرینی پرطرفدار، برای فصل تابستان به شدت توصیه می‌شود.

در فصل تابستان، افراد به دنبال موادی می‌باشند که به خنک کردن آن‌ها در یک محیط بسته کمک کند. بنابراین پذیرایی کردن مهمانان به کمک بستنی، حس خنک کنندگی بیشتری را برای آن‌ها به وجود می‌آورد.

در برخی از شرکت‌های تشریفات مجالس، ارائه کردن دستگاه مناسب بستنی ساز نیز وجود دارد. از ایده‌های جذاب برای عروسی، استفاده از دستگاه بستنی ساز برای عروسی و کرایه کردن آن است. با این کار، مهمان بسیار شگفت زده می‌شوند و یک خاطره زیبا و ماندگار را در ذهن آن‌ها تداعی می‌کنید.

پذیرایی با شیرینی به همراه موادی که بر روی آن قرار داده می‌شود نیز مهم است. اگر از شیرینی خشک برای پذیرایی استفاده می‌شود باید بر روی آن از تزئیناتی مانند میوه و یا خشکبار مانند: پسته و یا گردو هم استفاده شود. این دو فاکتور، می‌توانند کمک کننده برای جلوه دار کردن شیرینی باشند.

در هر صورت، شیرینی، از فاکتور‌های مهم برای پذیرایی است که باید با دقت بیشتری به آن نگاه کرد. مراسم عروسی، از مهم‌ترین مراسم‌هایی است که برای افراد در طول زندگی آن‌ها اتفاق می‌افتد. بنابراین استفاده از شرکت‌های تشریفات پذیرایی به آن‌ها کمک خواهد کرد تا بتوانند پذیرایی ایده آلی را از خود به جا بگذارند. شیرینی برای مراسم عروسی، به عنوان یک خوراکی اساسی و مهم است. باید نسبت به خرید شیرینی برای عروسی، دقت زیادی را به خرج داد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *