یک فنجان قهوه و دانه قهوه در کنار آن

انتخاب نوشیدنی مناسب برای مجلس ختم تاثیر بسزایی را بر روی برگزاری هر چه بهتر مراسم دارد. در اصل، خوراکی‌های موردنظر برای پذیرایی نیز، اهمیت آن را دو برابر می‌کند.

البته به کار بردن نوشیدنی در مراسم ختم، بستگی به میزان سرد و گرم بودن هوا منطقه نیز دارد. بهره بردن از نوشیدنی برای مجلس ترحیم، در نگاه اول، یک مورد ساده به نظر می‌رسد. اما نوع نوشیدنی و مناسب بودن آن برای مجلس ترحیم، یکی از نکات مهم برای بهره‌مندی از آن است.

نوشیدنی مناسب برای مجلس ختم

یکی از نکات مهم برای بهره بردن از نوشیدنی برای مجلس عزاداری، استفاده از آن، در فصل موردنظر است. به کار بردن نوشیدنی در هر فصل، به میزان سردی و گرمی موردنظر برای آن، باید به کار برده شود.

در فصل سرد سال، استفاده از نوشیدنی‌های گرم، یک فاکتور مهم برای مراسم عزاداری است. در فصل تابستان، بیشتر از شربت استفاده می‌کنند. شربت خنک، برای پایین آمدن میزان گرما در این فصل بسیار مناسب است.

پذیرایی از مهمانان در مراسم ختم، در فصل تابستان، به کمک چای، انتخاب درستی نیست. چای به میزان زیادی گرمای ایجاد شده برای بدن را افزایش می‌دهد.

بنابراین برای بهره‌مندی از خنکی و کم شدن میزان گرمای بدن در اینگونه از مراسم‌ها، باید از شربت خنک استفاده کرد. البته به کار بردن نوع شربت برای پذیرایی در مراسم ختم، به سلیقه میزبان بستگی دارد. نوع مجلس، نیز در میزان بهره وری از نوشیدنی، تاثیر بسیار زیادی را از خود به جا می‌گذارد.

ریختن چای از قوری داخل فنجان

نوشیدنی چای مناسب برای مجلس ترحیم

یکی از نوشیدنی‌های مناسب برای مجلس ترحیم، به کار بردن چای است. البته استفاده از چای در مراسم ترحیم، تنها در فصل‌های سرد سال امکان خواهد داشت.

بنابراین بهره بردن از چای در فصل گرم سال، شکل خوشایندی را برای پذیرایی به وجود نمی‌آورد. البته برای فصل سرد سال، بهره بردن از نوشیدنی گرم، با نوع‌های متفاوتی همراه است. با این حال، اصیل‌ترین نوع نوشیدنی برای زمستان، چای است.

چای، یکی از فاکتور‌های بی نظیر برای بهره بردن از آن به عنوان نوشیدنی مناسب برای مراسم ختم است. شیر کاکائو داغ، انتخاب دیگری برای بهره‌مندی از نوشیدنی گرم است. شیر کاکائو داغ، این روز‌ها طرفداران بیشتری نسبت به چای در هوای سرد به خود گرفته است.

با این حال، کاکائو، خود یکی از ماده‌های انرژی زا برای بدن است. استفاده از کاکائو در ساختار شیر، منجر به افزایش تپش قلب می‌شود. بنابراین در مجلس ترحیم و برای سوگواران، شیر کاکائو داغ، انتخاب درستی نیست. هیجانات و استرس و ناملایمات روحی زیادی در مراسم ختم برای افراد وجود دارد. از این جهت، برای جلوگیری از افزایش این نوع استرس، به کار بردن نوشیدنی‌های ساده‌تر مانند چای، انتخاب بهتری به نظر می‌آید.

در مجلس ترحیم، زمانی نیز برای صرف ناهار اختصاص داده می‌شود. به همین دلیل، قرار دادن نوشیدنی مناسب سر میز ناهار نیز برای مجلس ترحیم بسیار مهم است.

در این مورد، به کار بردن نوشیدنی‌های سالم‌تر مانند آب یا دوغ مناسب‌تر است. البته به کار بردن نوشیدنی‌هایی به این سبک، برای ناهار، می‌تواند از دلستر و یا نوشابه نیز باشد. به هر جهت، برای سلامتی بدن و ایجاد یک حالت روحی مساعد، به کار بردن نوشیدنی برای ناهار، ساده‌تر باشد بهتر است.

آیا نوشیدنی قهوه مناسب مجلس ترحیم است؟

یکی از نکات مهم در پذیرایی از افراد برای مجلس ترحیم، نوع نوشیدنی است. چای، یکی از نوشیدنی‌های ساده و قابل قبول، برای مراسم عزاداری است.

البته نوشیدنی‌های دیگری نیز وجود دارد مانند قهوه که برای مراسم عزاداری مناسب نیست. قهوه، برای مجلس‌های خاص‌تری به کار برده می‌شود. مراسم‌هایی که در آن‌ها دقت و توجه بیشتری از طرف مخاطبین، باید وجود داشته باشد.

یکی از مراسم‌هایی که در آن از قهوه استفاده می‌شود، مراسم افتتاحیه یا تشریفات یک پایان نامه است. قهوه در ساختار خود، دارای میزان زیادی کافئین و برای بی خوابی بسیار موثر است.

قوری و فنجان چایی در کنار هم

اما به کار بردن آن در مراسم ختم، آرامش پذیری مطلوبی را برای صاحبان عزا به وجود نمی‌آورد. بنابراین در مراسم ختم، به کار بردن نوشیدنی‌هایی که بتوان از آن‌ها آرامش را دریافت کرد باید انتخاب نمود. دریافت آرامش در اندوه و سوگواری، به کمک نوشیدنی و خوراکی‌های موجود در مراسم ترحیم، مانند حلوا و خرما و گلاب به وجود می‌آید.

برای عطر دار کردن چای در مراسم ترحیم، می‌توان از هل و دارچین نیز استفاده کرد. به کار بردن هل و دارچین برای طعم دار کردن چای، انتخاب بسیار شایسته‌ای است.

در واقع، به کار بردن هل و دارچین در ساختار چای، به دلیل داشتن طبع گرم، سردی اندوه را نیز از بین می‌برد. طعم دار کردن چای، عطر بی نظیری را برای چای به وجود می‌آورد.

بالا بردن میزان کیفیت در نوشیدنی‌هایی مانند چای به کمک مواد معطر افزایش پیدا می‌کند. حتی قرار دادن به یا لیمو، در کنار چای مراسم ختم، به دیزاین آن کمک می‌کند. جدای تاثیر نوشیدنی‌ها و کاربرد آن برای مراسم ختم، نوع چیدمان و به کار بردن خوراکی و مواد دیگر در کنار آن‌ها، بر روی کیفیت کار تاثیر بسزایی را از خود نشان می‌دهد.
در هر صورت برای مراسم ختم، باید خوراکی‌هایی برای پذیرایی از مهمانان وجود داشته باشد. به هر حال این نوع پذیرایی، باید به سبک و روش درستی انجام شود.

ایجاد سبک و روش درست پذیرایی برای مراسم ترحیم، کمک زیادی به آبرومندانه برگزار کردن مجلس دارد. بسیاری از افراد، از تشریفات مجالس برای انجام دادن بهتر و مطلوب‌تر مجلس‌های خود استفاده می‌کنند. تشریفات مجالس، یک انتخاب ایده آل برای برگزار کردن هر چه بهتر مراسم‌هایی نظیر ختم است. حتی می‌توان از پک پذیرایی ترحیم اصفهان برای پذیرایی هرچه بهتر افراد استفاده کرد.

در مجالس ترحیم، نوشیدنی خود یکی از فاکتور‌های مهم پذیرایی است. البته برای فصل‌های گرم و سرد سال، هر نوع نوشیدنی به شکل متفاوتی سرو می‌شود. در هر حال، برای مجلس ترحیم، میل به مصرف نوشیدنی گرم، بسیار بیشتر از نوشیدنی‌های سرد است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *