کاربرد گل آرایی برای مجلس ترحیم

کاربرد گل آرایی برای ابراز همدردی و عشق و محبت به طرف مقابل است. گل، یک هدیه ایده آل برای افرادی که به آن‌ها عشق می‌ورزیم می‌باشد. ایجاد دوستی، صفا و صمیمیت در بین افراد، به کمک گل آرایی بین افراد شکل می‌گیرد. کاربرد گل آرایی برای مجلس ترحیم برای به دست آوردن صمیمیت بیشتر بین افراد است.

البته نوع گل‌هایی که برای مراسم ترحیم به کار برده می‌شود نسبت به مراسم عروسی بسیار متفاوت است. در مراسم ترحیم، به کار بردن گل‌هایی که زرد داوودی یا گلایل، بیشتر کاربرد دارند.

در واقع، گل آرایی برای مجلس ترحیم، اهمیت بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است. به کار بردن گل‌های معطر برای مجلس ترحیم، انتخاب خوبی است. استفاده از معطر بودن گل در مجلس ختم، برای افزایش انرژی مثبت و ایجاد حس بهتر به افراد است.

یک دسته گل سفید

کاربرد گل آرایی به کمک افراد متخصص

یکی از گزینه‌های مورد نظر برای بهره‌مندی از گل آرایی در مجلس ختم، استفاده از افراد متخصص در این زمینه است. برای این کار، از افراد غیر متخصص نباید بهره‌مند شد.

استفاده از تخصص افراد با تجربه‌ی شرکت تشریفات مجالس اصفهان یکی از فاکتور‌های مهم برای انتخاب کردن نوع گل و چیدمان آن است. چیدمان و قرار دادن گل، یکی از فاکتور‌های مهم برای گل آرایی است.

فضا و مکان مناسب برای قرار دادن گل، منجر به ایجاد حس مطلوب برای گل آرایی است. استفاده از نیروی متخصص در زمینه گل آرایی، یکی از نکات مهم برای خوب از آب در آمدن گل آرایی در مجلس ترحیم می‌باشد.

البته انواع گل آرایی‌هایی که برای مجلس ترحیم به کار برده می‌شود به شرح زیر است:

  • سبد گل رومیزی
  • دسته گل
  • پایه گل
  • تاج گل

تاج گل، یکی از پر استفاده‌ترین نوع گل آرایی برای مجلس ترحیم است.

البته در بیشتر موارد، دیده شده که از رنگ سفید و رنگ‌های مایل به آن برای مجلس ترحیم استفاده می‌شود. به کار بردن رنگ‌های شاد‌ مانند قرمز برای مراسم‌های شاد مانند عروسی کاربرد بیشتری دارد. اما استفاده از گل رز سفید و شیپوری، مناسب برای گل آرایی در مراسم ختم است.

گل آرایی با گل رز سفید، می‌تواند به شکل سبد گل نیز باشد. البته از گل رز، بیشتر برای سبد گل استفاده می‌شود. گل‌هایی مانند گلایل، مناسب برای تاج‌های گل می‌باشند. تاج گل، نسبت به سبد گل، بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. البته به کار بردن گل گلایل، به عنوان یکی از گل‌های مخصوص و مناسب مجلس ترحیم است.

کاربرد گل آرایی به همراه شمع

یکی از فاکتور‌های دیگر برای گل آرایی مجلس ترحیم، استفاده از شمع در ساختار گل آرایی است. به کار بردن شمع با رنگ تیره، به همراه گل‌های سفید و متمایل به زرد، مناسب برای مجلس ترحیم است. البته شمع‌های به کار رفته در گل آرایی، باید ایستاده و دارای قابلیت بهتر برای دیده شدن باشد.

کاربرد رنگ سفید در گل آرایی چیست؟

یکی از نکات مهم برای گل آرایی، به کار بردن رنگ گل سفید برای آن است. رنگ گل، نقش مهمی برای نشان دادن نوع مراسم به کمک گل آرایی دارد.
از این نظر، به کار بردن گل‌های سفید بیشتر برای مراسم ختم مناسب‌تر است. گل سفید، نشانه صلح و دوستی بین افراد است.

هنگامی که یک فرد، غم بسیار سنگین و بزرگی را در دل خود دارد با مشاهده رنگ‌های روشن و سفید ناخودآگاه آن را فراموش می‌‌کند. بنابراین به کار بردن رنگ سفید برای مجلس ترحیم، برای کم کردن ناراحتی‌های روحی افراد است.

البته هیچ اجبار و بایدی برای قرار دادن گل‌های سفید به تنهایی برای مجلس ترحیم وجود ندارد. امکان به کار بردن رنگ‌های دیگر برای گل آرایی وجود دارد. به این شکل، که حتی از قرار دادن گل‌های رنگی در کنار گل سفید، برای مجلس ترحیم، نباید اجتناب کرد.

قرار دادن گل‌های رنگی در میان گل‌های سفید، زیبایی خاص و بی نظیری را به وجود می‌آورد. گاهی اوقات، ترکیب کردن رنگ‌های روشن و تیره در کنار هم برای گل آرایی، شکل و جلوه بهتری را برای آن به وجود می‌آورد. در هر صورت، برای گل آرایی مجلس ترحیم، مطلوب‌تر به کار بردن گل‌های سفید و قرار دادن گل‌های کمی تیره‌تر در کنار آن‌ها است.

گل لیلیوم سفید

بهترین و مناسب‌ترین گل‌ها برای مراسم ختم، به کار بردن گل‌هایی که دارای سختی بسیار بیشتری باشند. گل‌هایی که سختی و مقاومت بیشتری در ساختار گلبرگ‌های خود دارند برای مراسم ختم مناسب هستند.

گل‌های مناسب برای گل آرایی در مجلس ترحیم به شرح زیر است:

  •  لیلیوم
  •  آنتوریوم
  •  میخک
  •  داوودی
  •  رز
  •  ارکیده
  •  شب بخیر

یکی از گل‌های کاربردی برای گل آرایی مراسم ترحیم، به کار بردن گل لیلیوم است. البته رنگ این گل نیز برای مراسم ترحیم، در بیشتر موارد، ترجیح داده می‌شود که به رنگ سفید باشد. در واقع، رنگ سفید برای گل لیلیوم، نشانه ایجاد همدردی و صلح بین افراد است.

نقش گل داوودی برای گل آرایی مجلس ترحیم

یکی از گل‌های بی نظیر دیگر، به کار بردن گل داوودی برای گل آرایی است. این گل، به نشانه احترام به متوفی است.
البته در بیشتر موارد از این نوع گل، برای تزئین مراسم تشییع جنازه به کار می‌رود. با توجه به این موضوع، به کار بردن گل داوودی، جلوه و ساختار بهتری را به وجود می‌آورد.

کاربرد گل رز

یکی از گل‌های بسیار مناسب و پرطرفدار برای هر نوع مراسمی، به کار بردن گل رز است. گل رز، با رنگ قرمز متمایل به سوخته، برای مراسم ختم گزینه بسیار مناسب‌تری است.
برای مراسم ختم، به کار بردن گل‌ رز و داوودی که نشانه‌ای از غم و اندوه را در کنار طراوت و زیبایی خود داشته باشند مناسب‌ترین نوع گل می‌باشند. گل رز، یکی از انواع گل‌هایی که هم از ترکیب رنگ آن، برای شاد شدن مجلس و هم برای ایجاد حس اندوه به کار می‌رود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *