کاربرد خرما در مجلس ختم

کاربرد خرما در مجلس ختم بسیار زیاد است، شاید به خاطر رنگ تیره‌ای که برای خرما وجود داشته است آن را برای مراسم‌های اندوه بار استفاده می‌کرده‌اند. اما نکته علمی و مهم برای بهره‌مندی از خرما در مجلس ترحیم، از نظر تغذیه‌ای و سلامت است.

قند موجود در خرما، به شکل قابل توجهی، برای افزایش قند خون بسیار مناسب است. در مراسم ختم، به دلیل ناراحتی‌های روحی بسیار زیاد برای افراد، کاهش یافتن قند خون به شدت انجام می‌شود.

کاربرد خرما در مجلس ختم از کجا نشأت می‌گیرد؟

ابتدا باید به نماد‌های تاریخی و مذهبی خود در گذشته سری بزنیم. خرما، یکی از میوه‌های مناطق گرمسیر است. این میوه بیشتر از جنوب به دست می‌آید. جنوب، یکی از مناطق گرمسیری، مناسب برای پرورش خرما است.

خرما، یکی از اصلی‌ترین نوع میوه برای مناطق گرمسیری بشمار می‌آید. خرما، میوه‌ای که از درخت تنومند خرما به دست می‌آید. درخت خرما، همواره سبز و مقاوم در سر جای خود ایستاده است.

خرما، یکی از میوه‌های نشاط آور نیز بشمار می‌رود. یکی از دلایل، نشاط آور بودن میوه خرما، به دلیل وجود قند طبیعی در ساختار آن است. یکی از باور‌های ایجاد شده در بین مردمان بومی برخی از مناطق گرمسیری، قوت بخشیدن خرما به روح مردگان است. با توجه به این نظر، در رابطه با خرما، شکل استفاده از آن نیز برای مراسم ختم، طراحی شده است.

خرما زود هضم است، یکی از فاکتور‌های دیگر برای بهره‌مندی از خرما، زود هضم بودن آن است. فواید پذیرایی با خرما برای مجلس ترحیم بسیار زیاد است، در مجلس ترحیم، مصرف شیرینی جات متعدد و یا خوراکی‌های دیگر برای بدن مناسب نیست.

دستگاه گوارش بدن انسان، با توجه به فشار‌های روحی، قابلیت توانمندی مطلوبی را در خود ندارد. در اصل، به کار بردن غذا‌های شیرین اما با حجم کم، انتخاب بسیار مناسبی برای مجلس ترحیم می‌باشد. خرما، باعث ایجاد آرامش بیشتر در افراد می‌شود. حس آرامش بهتر و بیشتر، منجر به کم شدن استرس می‌شود. با کاهش استرس در بین افراد، طی شدن مراسم ختم، به سادگی شکل می‌گیرد.

خرما در کاسه و ریخته روی میز

کاربرد خرما در مجلس ختم و طب سنتی

یکی از نکات مهم در رابطه با خرما در مجلس ختم و طب سنتی، استفاده از آن با خاصیت گرم بودن آن است. در طب سنتی، افزایش غم و اندوه در بدن انسان، منجر به بروز ایجاد سردی در بدن می‌شود.

با بروز سردی در بدن، کارکرد بدن از بین می‌رود. به همین دلیل، برای از بین بردن سردی موجود از غم و اندوه در بدن انسان، مصرف خرما در مراسم ختم، بهترین انتخاب است.

گاهی اوقات، حتی شنیدن خبر بد و ناراحت کننده، روح و روان انسان را مشکل ساز می‌کند. در اصل، برای از بین بردن مشکل، مصرف خرما سردی بدن و اُفت قند خون را نیز از بین می‌برد.

خوراکی با طبع گرم و مناسب برای بدن در مراسم عزاداری به شرح زیر است:

  • خرما
  • گلاب
  • حلوا

خرما و حلوا برای مراسم عزاداری، همواره در کنار هم استفاده می‌شود. به کار بردن خرما و حلوا در کنار هم، شکل ایده آل‌تری را برای پذیرایی در مجلس ترحیم را به وجود می‌آورد. می‌توانید از شرکت‌های پخش بسته پذیرایی در اصفهان انواع بسته‌های شیک را برای خرما خریداری کنید.

کاربرد خرما و دیزاین آن برای مجلس ترحیم

یکی از فاکتور‌های مهم برای استفاده از خرما در مجلس ترحیم، ایجاد یک دیزاین ایده آل برای آن است. دیزاین و طراحی ایده آل برای قرار دادن خرما در کنار هم، منجر به ارائه دادن خرما در مجلس ترحیم به شکل شیک‌تر و ایده آل‌تر است.

یکی از کار‌های بی نظیر برای مصرف خرما و حلوا در کنار هم، قرار دادن حلوا در وسط خرما است. البته به شکل دیگری نیز می‌توان از حلوا و خرما در کنار هم استفاده کرد. امروزه ایجاد شکل‌های دیگری از حلوا به وجود آمده است که در میان آن‌ها از خرما نیز استفاده می‌شود.

بنابراین گرداگرد خرما، میزانی از حلوا را به خود اختصاص داده است. در هر صورت، به کار بردن خرما و حلوا در کنار هم، تمامی خاصیت‌های حلوا و خرما را دارد.

مجلس ختم، خود یکی از اندوه بار‌ترین نوع مراسم‌ها می‌باشد. به همین دلیل، به کار بردن شیرینی جات مناسب برای بالا بردن میزان توانمندی بدنی و روحی افراد برای گذراندن این مرحله از اندوه می‌باشد.

چند خرما عسلی

تزئین خرما برای مجلس ترحیم

به کار بردن خرما برای مجلس ترحیم، به شکل ساده و یا به صورت تزئین شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته شکل ساده آن نیز، برای مجلس ترحیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

با این حال، بیشتر افراد تمایل به بهره‌مندی از خرما به شکل تزئین شده در مراسم ترحیم دارند. به کار بردن خرمای تزئین شده، با نارگیل، پودر پسته انجام می‌شود.

البته به کار بردن مغز گردو، برای میان خرما، مناسب‌تر است. برای طعم دار کردن بهتر خرما و گرفتن شیرینی بیش از اندازه برای آن، از گردو در میان آن می‌توان استفاده کرد.

گردو، نیز ساختار مناسب خود را برای قوای بدنی انسان در مراسمات اندوه بار را دارد. به همین دلیل، به کار بردن خرما و گردو در کنار هم، یک ترکیب ایده آل برای مراسم ختم را به وجود می‌آورد. برای بهره‌مندی از این همه فرایند‌های موجود در مراسم ختم، استفاده از تشریفات مجالس کار ایده آل‌تری است.

تشریفات مجالس، به دلیل دارا بودن سابقه و فعالیت‌های خود در این زمینه، با قابلیت‌های بیشتری رو به رو هستند. این قابلیت‌ها در توانمندی آن‌ها برای ارائه دادن تمامی فعالیت‌های موجود در یک مراسم عزاداری است.

صاحبان عزا، به دلیل داشتن حالات روحی نامناسب، امکان انجام ندادن درست کار‌ها و خارج شدن مدیریت کار برای آن‌ها، با مشکلات زیادی رو به رو می‌شوند. در هر صورت، کاربرد خرما در مجلس ختم، به عنوان یکی از مهم‌ترین خوراکی‌های موجود برای پذیرایی از مهمانان است. خوراکی که برای افزایش توانمندی افراد برای تحمل درد و رنج مصرف می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *