فواید پذیرایی با خرما برای مجلس ترحیم

فواید پذیرایی با خرما برای مجلس ترحیم برای بدن مفید است. در مراسم ختم، توصیه به مصرف خرما برای میزبان، فاقد شرایط روحی و جسمی مناسب الزامی است. پذیرایی با حلوا و خرما در مجلس ترحیم از گذشته وجود داشته است. خرما از نظر ساختار دارای نوع‌های متفاوتی است.

از این جهت، خرمای مناسب برای مجلس ترحیم باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. کیفیت خرما به رنگ و گوشتی بودن خرما بستگی خواهد داشت. استفاده از پک پذیرایی ترحیم اصفهان برای مراسم ترحیم باعث تنظیم سطح کلسترول خون می‌شود. برخی از افراد دارای کلسترول بالای خون می‌باشند. با بروز اولین شوک و یا استرس، امکان افزایش کلسترول خون بسیار زیاد است.

ویژگی خرما در مجلس ترحیم

خاصیت پذیرایی خرما در مجلس ترحیم، برای افزایش عملکرد بدن انسان است. گاهی اوقات، برای افرادی که عزیزان خود را از دست داده‌اند؛ شاهد ضعف بدنی شدید بوده‌اید. مصرف خرما در مجلس ترحیم، به کاهش ضعف در بدن کمک زیادی می‌کند. خرما از نظر غذایی، دارای ارزش زیادی می‌باشد. به همین خاطر، از آن در پذیرایی مراسم ختم استفاده می‌کنند. در مراسم ختم، میزبان شرایط مطلوبی برای مصرف غذا ندارد. به همین خاطر، خرما از نظر اندازه و حجم به جای مصرف غذا توصیه می‌شود.

مواد معدنی موجود در خرما به شرح زیر می‌باشد:

  • کلسیم
  • آهن
  • پروتئین
  • منگنز
  • فسفر
  • مس
  • گوگرد

خرما دارای ماده دیگری به نام تیامین می‌باشد.

خاصیت خرمای تزئین شده در سینی و برداشتن آن با دست

1. تامین مناسب برای سیستم عصبی

یکی از دلایل استفاده از خرما در مجلس ترحیم، وجود منبع مهمی به نام تیامین در خرما است. خاصیت خرما به عنوان مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین نوع پذیرایی برای مجلس ختم، مشهود است.

زمانی که بدن با کمبود تیامین رو به رو شود؛ مشکلات زیادی در قسمت مغز به وجود می‌آید. در زمانی که انسان با استرس و شوک‌های ناراحت کننده رو به رو می‌شود؛ سیستم عصبی نیز تحریک می‌شود. وجود تیامین در خرما، برای پذیرایی در مراسم ختم، باعث برطرف کردن ناراحتی‌های عصبی در بدن انسان می‌شود. مصرف خرما در مجلس ترحیم، باعث نوشیدن بیشتر آب نیز می‌شود. مصرف آب به واسطه خوردن خرما، منجر به بالا بردن سطح تیامین بدن می‌شود. یکی از دلایل عدم تیامین در بدن، مصرف نکردن آب است.

2. تنظیم فشار خون به کمک خرما

در مجالس ترحیم، با توجه به ناملایمات روحی برای افراد، امکان بالا رفتن سطح فشار خون بسیار زیاد است. به همین خاطر، خاصیت پذیرایی با خرما در چنین مجالسی، به تنظیم فشار خون در بدن انسان کمک شایانی می‌کند. خرما با دارا بودن قند طبیعی، باعث عدم کاهش قند خون و بالا بردن سطح عملکردی بدن می‌شود.

خرما در ساختار خود دارای پتاسیم بسیار زیادی می‌باشد. پتاسیم موجود در خرما، باعث کنترل فشار خون در بدن می‌شود. فیبر ماده دیگری که در خرما وجود دارد. فیبر سطح قند خون بدن را کنترل می‌کند؛ که این نکته منجر به کم شدن سطح فشار خون در بدن می‌شود.

3. کاهش انرژی در مجلس ترحیم

فشار‌های روحی و فعالیت‌های زیادی بعد از خاکسپاری برای میزبان به وجود می‌آید. یکی از دلایل پذیرایی با خرما در مجلس ترحیم، بالا بردن سطح انرژی افراد است. مواد مغذی که در داخل خرما وجود دارد؛ باعث بالا بردن سطح انرژی در بدن انسان می‌شود. پذیرایی با خرما در مجلس ترحیم، سطح قند طبیعی بدن را بالا می‌برد.

قند‌های طبیعی که در خرما وجود دارند شامل:

  • سوکروز
  • فروکتوز
  • گلوکز

قند‌های طبیعی موجود در خرما باعث افزایش عملکرد بهینه بدن در شرایط خاص می‌شود.

خاصیت پذیرایی با خرما تزئین شده

خاصیت پذیرایی با خرمای مغزدار در مجلس ترحیم

البته خرما را به شکل‌های گوناگونی برای مجلس ترحیم می‌توان استفاده کرد. یکی از حالت‌های پذیرایی خرما برای مجلس ترحیم، استفاده از خرمای مغزدار است که می‌توانید پک خالی پذیرایی اصفهان را تهیه کرده و گردوی مغزدار را داخل آن قرار دهید.

برای مغزدار کردن خرما، از مغزیجات مغذی و مفید استفاده می‌شود.

از جمله مغزیجاتی که در خرما برای پذیرایی در مجلس ترحیم استفاده می‌شود شامل:

  • گردو
  • پسته
  • مغز فندق
  • بادام

گردو بیشترین نوع از مغزیجاتی که در خرما برای پذیرایی در مجلس ختم به کار برده می‌شود. گردو و سایر مغزیجات در خرمای مجلس ترحیم، مواد مغذی بیشتری را به بدن می‌رسانند.

1.خاصیت پذیرایی با خرما با پودر نارگیل

یکی از ارکان تزئین خرما برای پذیرایی در مجلس ترحیم، به کار بردن پودر نارگیل است.

پودر نارگیل از مواد مغذی بسیار زیادی برای بدن برخوردار است که شامل

  • فیبر
  • مس
  • منگنز
  • سلیسیم

پودر نارگیل به تقویت قلب نیز کمک زیادی می‌کند. پودر نارگیل دارای خاصیت بیشماری برای کنترل قند خون است. در مجلس ترحیم، ناراحتی زیادی بر انسان غلبه می‌کند. با توجه به میزان این ناراحتی‌ها و درصد سالم بودن بدن، امکان بروز مشکل در حین مراسم برای افراد وجود دارد. با توجه به این موضوع، استفاده از پودر نارگیل بر روی خرما باعث کاهش قند خون در افراد می‌شود.

البته کاهش قند خون برای افرادی که از دیابت رنج می‌برند بسیار مفید است. پودر نارگیل به همراه خرما، تعادل خوبی را برای کنترل قند به وجود می‌آورد. کاهش و یا افزایش قند خون در شرایط بحرانی روحی، هر دو مشکل آفرین خواهند بود. پودر نارگیل با خاصیت کاهش قند خون و قند طبیعی موجود در خرما، تعادل بی نظیری را به وجود می‌آورد.

چیدمان و خاصیت پذیرایی با خرما در مجلس ترحیم

یکی از نکات اساسی برای پذیرایی مهمانان با خرما در مجلس ترحیم، چیدمان آن است. چیدمان خرما برای پذیرایی باید به گونه‌ای باشد که بتوان بر روی آن از پودر نارگیل و پسته استفاده کرد. در اکثر موارد چیدمان خرما در داخل سینی انجام می‌شود. سینی‌های کشیده و بزرگ برای این کار مناسب هستند.

استفاده از تشریفات بیشتر برای پذیرایی در مجلس ترحیم، می‌توان از خرمای مغزدار در دو نوع استفاده کرد. خرما که در داخل آن از مغز گردو و پسته استفاد شده باشد. گاهی اوقات، بهره‌مندی از مغز بادام نیز خالی از لطف نمی‌باشد.

البته در این رابطه، باید هزینه‌های موجود برای بهره‌مندی از مغزیجات به شکل متعدد در ساختار خرما را در نظر داشت. با این حال، خاصیت پذیرایی با خرما در مجلس ترحیم، بسیار ارزنده و قابل تحسین است.

استفاده از خرمای تیره برای مجلس ترحیم، بسیار کاربردی است. البته به کار بردن خرما با رنگ روشن، برای مجلس ترحیم مناسب اما مطلوب نیست. خرما با رنگ تیره، از بافت محکم‌تری نسبت به خرمای رنگ روشن برخوردار است. بافت محکم خرما، کمک زیادی به قرار دادن مغزیجات در داخل خرما می‌کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *