اهمیت تشریفات پذیرایی برای مراسم ختم

اهمیت تشریفات پذیرایی برای مراسم ختم بسیار زیاد است و باید با مدیریت مطلوبی برگزار شود. پک پذیرایی ترحیم اصفهان به روند مناسب و آسان برای پذیرایی از مهمانان کمک زیادی می‌کند. البته برگزاری مراسم ختم، یکی از غم انگیز‌ترین نوع مراسم‌ها می‌باشد. برای برگزاری مراسم ختم و تشریفات آن، میزبان باید از نظر روحی در شرایط متناسبی باشد.

اما در بیشتر موارد، میزبان حالت خوشایند و مطلوبی ندارد و نیاز به همفکری و همکاری دیگران دارد. تشریفات پذیرایی، باید با دقت و بدون هیچ کمبودی انجام شود.

البته برای راحت‌تر شدن این موضوع، پک‌های پذیرایی بسیار کمک کننده هستند. بهترین نوع تشریفات پذیرایی استفاده از ساده‌ترین امکانات و راه حل‌ها می‌باشد. برگزار کردن مراسمی در منزلت و مقام متوفی و خانواده آن، باید به شکل مطلوبی انجام شود.

گل سفید بر روی تابوت

اهمیت مدیریت در مراسم ختم

اهمیت تشریفات پذیرایی در مراسم ختم، ابتدا باید تمامی امور را به شکل موثری مدیریت کرد. یکی از فرایند‌هایی که مدیریت زیادی نیاز دارد؛ انتخاب نوع پذیرایی برای مجلس ترحیم است. با توجه به این که در مجلس ترحیم، باید غم و اندوه از دست دادن متوفی، به خوبی نمایان باشد. بنابراین تشریفات پذیرایی برای نمایان گر میزان اندوه صاحبان عزا، نقش پررنگی را از خود به جا می‌گذارد. ابتدا برای استفاده از خوراکی‌هایی که برای پذیرایی استفاده می‌شود؛ باید ظرف مناسبی را انتخاب کرد.

1. ظرف مطلوب برای تشریفات پذیرایی

خرما، یکی از پر استفاده‌ترین موارد برای تشریفات پذیرایی در مجالس ترحیم است. قرار دادن خرما در یک ظرف مناسب بسیار اهمیت دارد. چرا ظروف پذیرایی از مهمانان، از اهمیت زیادی برخوردار است؟

یکی از دلایلی که منجر به اهمیت ظرف در تشریفات پذیرایی می‌شود؛ آسان کردن پذیرایی است. گاهی اوقات، بهره‌مندی از ظرف‌های نامناسب برای پذیرایی، مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

2. بهره‌مندی از میز برای تشریفات پذیرایی

در بسیاری از مجالس ترحیم، از یک میز با طول بیشتر استفاده می‌کنند. این نوع از میز، برای قرار دادن خرما، حلوا و همین طور پک‌های پذیرایی است. برای بهتر نشان دادن خرما بر روی میز، در بیشتر موارد، آن را در سینی می‌چینند. یکی از تشریفات پذیرایی، چیدمان مناسب و مطلوب بر روی میز است. بهترین مکان برای قرار دادن خرما و حلوا، بر روی میز است.

هنگامی که خرما و حلوا بر روی میز قرار داده می‌شود؛ باید آن را تزئین کرد. تزئین کردن خرما و حلوا، به سینی پذیرایی جلوه بسیار خاصی را می‌بخشد. تزئین خرما و حلوا، اهمیت میزبان به مهمانان را نشان خواهد داد.

مراسم ختم

چرا از پک پذیرایی استفاده کنیم؟

اهمیت تشریفات پذیرایی در مراسم ختم، استفاده از پک پذیرایی است. بیشتر افراد تمایل دارند که از ظرف‌های بیشتر برای تشریفات پذیرایی خود استفاده کنند. در این رابطه، استفاده از ظروف بیشتر، منجر به شلوغی روی میز می‌شود. هر چه استفاده از ظروف بیشتر باشد؛ پذیرایی نظم خود را از دست می‌دهد. پک‌های پذیرایی، به میزبان برای پذیرایی با نظم بهتر و بیشتر کمک می‌کند. برای تشریفات پذیرایی به کمک پک پذیرایی، حلوا و خرما نیز در داخل پک قرار داده می‌شوند. در این صورت، با قرار دادن خرما و حلوا در پک پذیرایی، دیگر نیازی به هیچگونه ظرفی نمی‌باشد. یکی از استاندارد‌هایی که برای پک پذیرایی وجود دارد؛ سالم و تمیز بودن پک است.

به کمک پک پذیرایی برای تشریفات پذیرایی، سالم و دست نخورده بودن خوراکی‌های ختم به خوبی مشهود است. یکی از گزینه‌های موثر برای بهره‌مندی از پک پذیرایی، استفاده از خوراکی‌های دیگر در آن است. برخی از میزبانان در مراسم ختم، به غیر از حلوا و خرما، خوراکی‌های دیگر را در نظر گرفته‌اند.

پک پذیرایی، محل مناسبی برای قرار دادن خوراکی‌های دیگر نظیر: آبمیوه یا میوه می‌باشد. قبل از قرار دادن اقلام پذیرایی در داخل پک پذیرایی، حتمأ از تمیز بودن آن‌ها اطمینان حاصل نمایید. تمیز بودن پک پذیرایی در تشریفات پذیرایی از اهمیت زیادی برخوردار است.

اگر از میوه در پک پذیرایی استفاده می‌شود؛ باید آن را کاملأ تمیز و ضدعفونی کرد. حتی قرار دادن پاکت‌های آبمیوه در داخل پک پذیرایی، باید تمیز باشد. البته اگر از میز استفاده می‌شود؛ باید برخی از خوراکی‌ها را بر روی میز قرار داد. در این مورد، یکی از توصیه‌های مهم، به کار بردن دو نوع از اقلام برای میز مناسب است. در بیشتر موارد، از خرما، حلوا و شیرینی‌های مخصوص مجالس ترحیم استفاده می‌شود.

یکی از فاکتور‌های مهم در تشریفات پذیرایی، کیفیت در اقلام مصرف در اینگونه مجالس است. اگر از میوه برای پذیرایی استفاده می‌شود؛ باید نسبت به سالم بودن آن اطمینان حاصل کرد. اگر جای لک یا گندیدگی بر روی میوه احساس می‌شود؛ آن را کنار بگذارید. از تازه بودن آبمیوه و هر مورد مصرف دیگری که در داخل پک پذیرایی قرار داده می‌شود؛ اطمینان حاصل نمایید.

جعبه پک پذیرایی در تشریفات پذیرایی، باید دارای بدنه مقاومی باشد. گاهی اوقات، با قرار دادن بسیار از خوراکی‌ها در داخل پک پذیرایی، پک پذیرایی سنگین می‌شود. با سنگین شدن پک پذیرایی، جعبه ساختار خود را از دست می‌دهد. بنابراین به کار بردن جعبه پذیرایی با دوام و مقاومت بیشتر، مطلوب‌تر خواهد بود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *