اقلام بسته پذیرایی مجلس ختم

بسته پذیرایی برای مجلس ختم، به عنوان خیرات و همین طور تشکر کردن از مهمان‌ها است. اما در کشور ایران، پذیرایی از مهمانان در مجلس ترحیم، یکی از مهم‌ترین اصول برای مجلس ترحیم است که برخی از افراد برای پذیرایی مجلس ترحیم از خدمات شرکت‌های تشریفات پذیرایی اصفهان استفاده می‌کنند.

البته مراسم‌های بیشتری برای مجلس ترحیم وجود دارد که تنها به یک نوع مجلس بسنده نمی‌کند. با این حال، برای برگزاری هر یک از این مجالس با رعایت احترام به مهمان‌ها، نوع پذیرایی نیز اهمیت زیادی را به خود می‌گیرد.

با توجه به نوع مراسم، غالبأ افراد از نظر روحی، حالت مناسبی ندارند. به همین خاطر، امکان پذیرایی از مهمانان به درستی انجام نمی‌شود. خرید پک پذیرایی مراسم ختم اصفهان این مشکل را به راحتی از میان برده است.

اقلام بسته پذیرایی مجلس ختم

اقلام بسته پذیرایی مجلس ختم عبارت است از:

  1. حلوا
  2. خرما
  3. میوه
  4. نوشیدنی و آبمیوه
  5. کیک

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. حلوا

برای بهره‌مندی از بسته پذیرایی در مجلس ختم، ابتدا باید اقلام خوراکی را تعیین نمود. البته از جمله موارد اصلی و جدانشدنی در پذیرایی مراسم ختم، مصرف حلوا است. حلوا، از گذشته تا به امروز، یکی از ارکان جدا ناپذیر برای مراسم ختم است.

در مراسم ختم، بودن حلوا، به عنوان یکی از شیرینی‌های اصیل و مهم است. حلوا برای مجلس ترحیم، با ساختار و شکل‌های گوناگونی به دست می‌آید. از این رو، دیگر مانند گذشته یک شکل ساده برای حلوا وجود ندارد. این روز‌ها، به حلوا به عنوان یک شیرینی و نوعی دسر نگاه می‌شود.

حلوا به سبک امروزی، دارای ساختار به هم پیوسته‌تری است. بنابراین به راحتی می‌توان آن را به شکل‌های گوناگونی در آورد. به همین خاطر، حلوا جایگاه خود را در میان بسته پذیرایی از دست نداده است. در مجلس ترحیم، به کار بردن حلوا در بسته پذیرایی، برای پذیرایی از مهمان‌ها گزینه خوبی است.

بسته پذیرایی میوه پلاستیکی

2. خرما

البته قبل از استفاده از میوه در بسته پذیرایی، خرما را نباید فراموش کرد. خرما، نیز یکی از اقلام خوراکی در بسته پذیرایی مراسم ختم است. خرما، یکی از اصیل‌ترین نوع خوراکی برای مجلس ترحیم است. فواید پذیرایی با خرما برای مجلس ترحیم فوق‌العاده است.

در مجلس ختم، خرما شاخصی برای نشان دادن نوع مراسم است. به این شکل که در مراسم‌های شاد، به هیچ عنوان از خرما استفاده نمی‌شود. خرما، تنها برای مراسم ختم گزینه بسیار مناسب و ایده‌آلی است.

3. میوه

اما میوه، یکی از مهم‌ترین اقلام بسته پذیرایی مجلس ختم است، البته قدمت دیرینه‌ای برای میوه در مجلس ترحیم وجود ندارد. به کار بردن میوه در مجلس ترحیم، این روز‌ها بیشتر از گذشته رسمیت یافته است.

البته میزبانان در مجلس ترحیم، برای میزبانی در سطح بالا از میوه نیز استفاده می‌کنند. البته نوع میوه، با توجه به فصول سال، بسیار متفاوت است. همواره نمی‌توان از یک نوع میوه برای بسته پذیرایی استفاده کرد. در هر فصل سال، از میوه‌های همان سال برای بسته پذیرایی مراسم ختم می‌توان بهره‌مند شد.

4. نوشیدنی و آبمیوه

یکی از فاکتور‌های دیگر برای بسته پذیرایی در مراسم ختم، به کار بردن نوشیدنی است. نوشیدنی، نیز قدمت زیادی در اقلام خوراکی، برای مجلس ترحیم را ندارد. البته با توجه به میزان دمای هوا، در هر فصلی از سال، به کار بردن نوشیدنی متفاوت خواهد بود. آشامیدنی مناسب برای بسته پذیرایی در مجلس ترحیم شامل:

  • نوشیدنی‌های سرد
  • نوشیدنی‌های گرم

نوشیدنی گرم در یک مراسم ختم شامل:

  • چای
  • شیر گرم
  • شیر کاکائو
  • قهوه
  • نسکافه

نوشیدنی سرد برای مجلس ترحیم شامل:

  • آبمیوه
  • شربت
  • آبمیوه‌های طبیعی

حال هر کدام از این نوشیدنی‌ها، امکان استفاده از آن‌ها در بسته پذیرایی مجالس را در خود ندارد. البته اگر از بسته بندی‌های دیگری برای قرار دادن نوشیدنی استفاده شود.

بسته بندی‌های دیگر برای قرار دادن چای گرم، به کار بردن لیوان‌های یکبار مصرف برای این کار است. لیوان‌های یکبار مصرف درب دار، گزینه خوبی برای قرار دادن نوشیدنی در آن است.

دیس خرما و حلوا روی میز

لیوان‌های یکبار مصرف درب دار، را می‌توان در بسته پذیرایی نیز قرار داد. البته در بیشتر موارد، دیده شده که از نوشیدنی‌های سرد در بسته پذیرایی استفاده می‌شود. واضح است که به کار بردن مایعات گرم در داخل بسته پذیرایی، به مرور زمان سرد می‌شود.

در هر صورت به کار بردن نوشیدنی گرم، احتمال سرد شدن را دارد. بنابراین به کار بردن نوشیدنی سرد در بسته پذیرایی، امکان استفاده از نوشیدنی را تا مدت زمان طولانی، امکان پذیر می‌کند. مخصوصأ برای مجلس ترحیم، که امکان میل کردن اقلام خوراکی در داخل بسته پذیرایی در همان لحظه امکان ندارد.

مصرف کردن اقلام داخلی بسته پذیرایی در همان لحظه، در مجلس ترحیم، بی نزاکتی به حساب می‌آید. به همین خاطر، به کار بردن نوشیدنی سرد در بسته پذیرایی برای مجلس ختم، انتخاب درستی بشمار می‌آید.

5. کیک

کیک‌ها انواع و اقسام بسیار متفاوتی دارند. به همین خاطر، استفاده از آن‌ها برای مجلس ختم، باید ساختار متناسب با مجلس را نیز در خود داشته باشد. از این جهت، استفاده از کیک یزدی، گزینه مناسبی برای قرار دادن آن در بسته پذیرایی در مجلس ختم است.

کیک یزدی، یکی از ساده‌ترین و در عین حال، خوشمزه‌ترین نوع کیک برای قرار دادن آن در بسته پذیرایی است. کیک یزدی، دارای ساختار ساده و در عین حال، از ابعاد استانداردی برخوردار است.

به همین خاطر، در بیشتر موارد، از کیک یزدی برای بسته پذیرایی استفاده می‌شود.

انواع کیک برای بسته پذیرایی شامل:

  • یزدی
  • کاکائویی

وجود دارد. این نوع از کیک‌ها، ساختاری متفاوت نسبت به کیک یزدی دارند. اما برای مجلس ترحیم، به کار بردن کیک‌های ساده به دور از مواد کاکائویی گزینه بهتری است.

کاکائو، برای افرادی که دارای حالات ناملایم روحی هستند مناسب نیست. مصرف کیک‌های کاکائویی، گزینه خوبی برای پذیرایی از مهمانان در مجلس ترحیم نیست. کاکائو، میزان ضربان قلب را افزایش می‌دهد. به همین خاطر، حالت آرام بخشی را از کاکائو نمی‌توان دریافت کرد.

مصرف کیک کاکائویی برای پذیرایی در مجلس ختم مناسب نیست. استفاده از کیک بدون کاکائو، انتخاب درستی  است. کیک یزدی، در ساختار خود کاکائو ندارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *