نکات تشریفات پذیرایی

آشنایی با خدمات تشریفات مجالس در اصفهان کمک زیادی به برگزاری یک مهمانی مطلوب می‌کند. تالار محل مناسبی برای تشریفات پذیرایی خواهد بود.

مهم‌ترین نکات تشریفات پذیرایی

آداب و قوانین پذیرایی رسمی و تشریفاتی نکات مختلفی دارد، نکات تشریفات پذیرایی برای مجالس شامل موارد زیر است:

  1. مکان مناسب برای پذیرایی
  2.  چگونگی دعوت از مهمان
  3. دسر را فراموش نکنید
  4. رومیزی و چیدن لیوان بر روی میز
  5. دستمال سفره را فراموش نکنید
  6. ایجاد فضایی دلنشین با گل آرایی میز
  7. بهره‌مندی از شمعدان

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. مکان مناسب برای پذیرایی

آشنایی با تشریفات پذیرایی، نیاز به مکان و زمان مناسب دارد. محلی که مهمان در ابتدا وارد آن می‌شود؛ مهم است. تاثیر محل بر روی افراد، به اندازه پذیرایی در سطح بالا می‌باشد.

برای اجرای یک مهمانی ایده آل، باید فضای کافی برای مهمانان وجود داشته باشد. فضای کافی به علاوه جای کافی برای نشستن مهمانان می‌باشد. گاهی اوقات، جای کافی برای نشستن مهمانان وجود دارد.

اما فضای مناسب برای حرکت و پذیرایی نیست. جدای محل کافی برای نشستن، باید فضای کافی برای حرکت وجود داشته باشد. جریان هوا، در فضایی که مهمانی در آن صورت می‌گیرد؛ مهم است. احساس تنگی نفس یا نداشتن اکسیژن کافی در مهمانی، خوشایند نیست.

گرم و یا سرد بودن محیط، از جمله نکات موثر در فضای مهمانی می‌باشد. اگر تعداد افراد بیش از اندازه باشد، باید تهویه هوا مطبوعی در فضای تالار صورت بگیرد.

2. چگونگی دعوت از مهمان

آشنایی با تشریفات پذیرایی، چگونگی دعوت از مهمان است. دعوت از مهمان، آداب خاص به خود را دارد. ابتدا باید نام افراد شرکت داده شده در مهمانی را بر روی کاغذ نوشت. ارزیابی‌های لازم بر روی تعداد مهمانان باید انجام شود. زمان دعوت مهمان بسیار مهم است.

دعوت از مهمان باید یا به صورت تلفنی یا با استفاده از کارت دعوت انجام شود.

دسر شکلاتی

3. دسر را فراموش نکنید

دسر یکی از تشریفات پذیرایی ایده آل برای مهمانی‌ها می‌باشد. دسر در شکل و ساختار ساده‌تری تهیه می‌شود. برخی از دسر‌ها، یک رنگ و دارای مزه متفاوتی نیستند. به همین خاطر، استفاده از این نوع دسر در کنار هم توصیه نمی‌شود. آشنایی با تشریفات پذیرایی، در استفاده از دسر به شدت کمک کننده است.

انواع دسر‌هایی که در مهمانی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد شامل:

  • دسر‌های شکلاتی
  • کارامل
  • میوه طبیعی
  • شکلات
  • نسکافه

کیفیت میوه در پک‌های پذیرایی اهمیت زیادی دارد، میوه به عنوان یکی از دسر‌های سالم و طبیعی است. میوه‌هایی که برای دسر در تشریفات پذیرایی استفاده می‌شود شامل:

  • پرتقال
  • آناناس
  • لیمو ترش

4. رومیزی و چیدن لیوان بر روی میز

یکی از تشریفات پذیرایی، انداختن رومیزی بر روی میز است. رومیزی شکل و جلوه ویژه‌ای را به مراسم مهمانی خواهد داد. البته در بیشتر تالار‌های پذیرایی، با توجه به خواست میزبان، از رومیزی استفاده می‌شود.

چیدن لیوان بر روی میز، همواره نزدیک بشقاب قرار می‌گیرد. لیوان باید در دسترس مهمان باشد. قاشق و چنگال، کارد از جمله موارد قابل استفاده و در دسترس برای مهمان است.

گل آرایی در تالار

5. دستمال سفره را فراموش نکنید

یک تالار پذیرایی ایده آل، همواره از دستمال سفره بهره‌مند می‌شود. دستمال سفره یکی از تشریفات پذیرایی به حساب می‌آید. البته الزام آن برای تمامی مهمانی‌ها نخواهد بود. استفاده از دستمال سفره در مهمانی، بستگی به سلیقه میزبان و نوع مهمانی خواهد داشت. جایگاه قرارگیری دستمال سفره در سمت چب و در کنار بشقاب است.

با آشنایی با تشریفات پذیرایی، باید رنگ دستمال سفره را نیز در نظر داشت. ظرف و لیوان‌های کنار هم در رنگ دستمال سفره تاثیر دارند. برای زیبا‌ترشدن شکل دستمال سفره، می‌توان آن را تزئین کرد. تزئین دستمال سفره به تشریفات پذیرایی کمک زیادی می‌کند. البته تزئین دستمال سفره باید به گونه‌ای باشد که بتوان آن را به راحتی باز کرد.
از زدن گره یا سنجاق برای دستمال سفره اجتناب کنید. این کار منجر به بروز خطر جسمی برای مهمانان می‌شود.

6. ایجاد فضایی دلنشین با گل آرایی میز

گل آرایی برای میز مهمانی، از موارد آشنایی با تشریفات پذیرایی می‌باشد. بهره‌مندی از گل‌های طبیعی، از جمله تشریفات پذیرایی است. بوی خوب گل و زیبایی آن، زیبایی میز را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

7. بهره‌مندی از شمعدان

یکی از تشریفات پذیرایی، جدای خوراکی‌ها و نوع مصرف آن‌ها، استفاده از شمعدان است. شمعدان کمک زیادی به زیبایی میز غذا خوری می‌کند. در اکثر موارد، شمعدان از جنس نقره و دارای پایه‌های کوتاه می‌باشد.

آشنایی با تشریفات پذیرایی به ایجاد فضایی آرامش بخش کمک می‌کند. یک مهمانی مجلل به کمک تشریفات پذیرایی صورت می‌گیرد. تشریفات در پذیرایی حس بهتر و خوشایندی را برای مهمان به وجود می‌آورد. تشریفات پذیرایی ارائه دادن بهتر و مطلوب برای سرو غذا می‌باشد.

آشنایی با تشریفات پذیرایی برای داشتن یک یک میزبانی خوب، بسیار کمک کننده است. همواره به کار بردن پک پذیرایی اصفهان فرایند بیهوده یا هزینه بری نیست. البته برای این کار، ابتدا باید بودجه خود را در نظر داشته باشید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *