چگونگی تهیه حلوا

چگونگی تهیه حلوا برای ایجاد طعم خوب، برای حلوای مجلس ترحیم، یکی از نکات اساسی و مهم است. در بیشتر موارد، از حلوا‌های آماده برای مجلس ترحیم و پذیرایی آن استفاده می‌کنند.

اما یکی از نکات مهم، تهیه حلوا به شکل خانگی است. چگونگی تهیه حلوا برای مجلس ختم، به مواد اولیه آن نیز بستگی دارد.
مواد اولیه برای تهیه حلوا، باید به نوعی یک ترکیب ایده آل را به وجود آورد. این ترکیب ایده آل، می‌تواند طعم و ساختار حلوا را نیز دگرگون کند.

مواد اولیه برای تهیه حلوا آرد، شکر، هل و سایر مواد معطر است.

البته هر یک از موارد فوق، برای تهیه حلوا را می‌توان به اندازه‌های متفاوت در ساختار حلوا به کار برد. به همین خاطر، به کار بردن هر یک از این مواد، می‌تواند بهترین انتخاب و گزینه برای طعم دار شدن حلوا باشد.

تزئین حلوا زعفرانی با گل محمدی

چگونگی تهیه حلوا برای پذیرایی مجالس ختم

پذیرایی با انواع حلوا برای مجالس ختم از گذشته تا به امروز رایج بوده است، ابتدا برای تهیه حلوا برای مجلس ختم، ابتدا آرد آن را باید مشخص کرد.

به کار بردن آرد شیرینی پزی و آرد گندم، دو فاکتور برای تهیه حلوا است. البته به کار بردن آرد گندم برای تهیه حلوا، می‌تواند انتخاب بسیار مناسب‌تری باشد.

آرد گندم، از نظر خاصیت و ویژگی‌های ساختاری در خود، به بهترین شکل برای تهیه حلوا مناسب است. البته به کار بردن نوع آرد، بستگی به افراد و نوع سلیقه آن‌ها در درست کردن حلوا دارد.

1. آرد را حرارت دهید

یکی از فعالیت‌های اولیه برای تهیه حلوا، حرارت دادن آن است. با حرارت دادن آرد، ابتدا خامی آن گرفته می‌شود. با گرفتن بوی خام بودن آرد، طعم بهتری را برای حلوای مجلس ختم می‌توان به دست آورد.

در واقع، حتی برای رنگ دار شدن بیشتر برای حلوا، با سرخ کردن آرد امکان پذیر است. آرد سرخ شده، رنگ تیره‌تری نسبت به آرد کم سرخ شده یا سرخ نشده به خود دارد.

2. تهیه مایع شیرین کننده حلوا

یکی از نکات دیگر برای تهیه مواد اولیه در ساختار حلوا، به کار بردن مواد شیرین کننده در آن است. برای این کار، ابتدا شکر را در مقداری از آب بریزید. شکر را در داخل آب ریزید و با آب شدن شکر، باید حرارت قابل توجهی را به آب شیرین شده داد.

با حرارت داده شده به آب و شکر، میزان قوام پذیری آن بیشتر می‌شود. به این شکل، شیره و یا شهدی برای شیرین کردن حلوا به وجود آمده است.

یکی از نکات مهم برای تهیه شربت مورد نظر برای حلوا، آب شدن مناسب شکر است. گاهی اوقات، از شکر آب نشده برای حلوا استفاده می‌شود. به این شکل، امکان آب نشدن شکر به میزان قابل توجهی در ساختار حلوا وجود دارد. اما با کمک شکر آب شده، میزان شیرین شدن حلوا نیز به دلخواه مشخص می‌شود.

چگونگی تهیه حلوا با گلاب و زعفران

بعد از این که شربت حلوا آماده شد باید از گلاب و زعفران نیز استفاده کرد. گلاب برای عطر دادن به حلوا و زعفران برای رنگ دهی بهتر به آن می‌باشد. این دو ترکیب بی نظیر را باید به آرامی به ساختار آب و شکر اضافه نمود.

البته مورد دیگر در رابطه با اضافه کردن گلاب به آب و شکر، در زمان حرارت دیده نشدن آن است. اگر شربت آماده در حال حرارت دادن باشد و از گلاب استفاده شود امکان از دست دادن بوی گلاب در ساختار شربت به وجود می‌آید.

حرارت بالا، منجر به از بین رفتن بوی گلاب در ساختار شربت به دست آمده برای شیرین شدن حلوا است. بنابراین برای بهره‌مندی از بوی مطبوع گلاب در حلوا، بعد از حرارت دیدن‌های لازم برای شربت مورد نظر، از آن استفاده کرد.

با ریختن گلاب در مایع شربت، عطر خوبی برای حلوای مجلس ترحیم به دست می‌آید. مورد دیگر برای تهیه حلوای ترحیم، اَلک کردن آرد است. با اَلک کردن آرد، بافت بهتر و یکدست‌تری برای حلوا به وجود می‌آید.

حلوا تیره گلدار در بشقاب

تهیه حلوای تیره رنگ برای مجلس ترحیم

یکی از نکات مهم برای تهیه حلوا در مجلس ترحیم، حرارت دادن بیش از اندازه به آن است. البته برای مجلس ترحیم و پذیرایی با حلوا، در بیشتر موارد، دیده شده که از حلوا با رنگ تیره استفاده می‌کند.

به کار بردن حلوا با رنگ تیره تر، مناسب‌تر از حلوا با رنگ روشن است. استفاده از حلوا با رنگ روشن، بیشتر برای مجلس‌های شاد و مولودی‌ها به کار می‌رود.

در هر صورت، برای زیبا‌تر شدن حلوا، به کار بردن قیف‌های مناسب با طرح‌های متنوع، کاربردی است. قیف‌های استفاده شده برای به دست آوردن حلوا، ساختار مناسبی برای ایجاد گل و یا شکل‌های مناسب را به وجود می‌آورد.

البته برای تزئین کردن ساختار حلوا، می‌توان از قاشق یا چنگال برای ایجاد شکل‌های ساده‌تر استفاده کرد. البته در مجلس ترحیم، تزئین حلوا، بیشتر با پودر نارگیل، پسته و یا بادام انجام می‌شود.

به کمک موارد فوق، تزئین ایده آلی برای حلوای مجلس ترحیم به دست می‌آید. در هر صورت، تزئین کردن حلوا چه برای مجلس ختم و چه برای مهمانی‌های دیگر، زیبایی خاص و دلنشینی را برای آن به وجود می‌آورد.

اگر برای تزئین حلوا از قاشق استفاده می‌شود باید از اندازه‌های کوچک و بزرگ برای قاشق استفاده کرد.
به کار بردن اندازه‌های بزرگ و کوچک قاشق، به تزئین مناسب و مطلوب حلوا کمک بزرگی می‌کند. البته برای به کار بردن قاشق مناسب برای تزئین حلوا، ابتدا باید آن را چرب کرد.
با چرب کردن قاشق، به سادگی می‌توان حلوای مورد نظر خود را تزئین و ساختار زیباگونه‌ای را برای آن به وجود آورد.

یکی از نکات مهم قبل از تزئین کردن حلوا برای مجلس ختم، استفاده از ظرف مناسب برای این کار است. می‌توانید از بسته پذیرایی در اصفهان استفاده کنید.

شکل و ساختار ظرف مناسب برای قرار دادن حلوا در داخل آن، کمک بسیار زیادی به نوع تزئین برای ساختار حلوا دارد. تزئین حلوا، به کمک ظرف مناسب آن، برای جلوه دادن بیشتر به حلوا است.

البته برای تزئین حلوا، ظرافت و زیبایی به همراه سلیقه افراد در این رابطه، بسیار کمک کننده است. بیشتر تزئین‌های ایجاد شده برای حلوا، تنها به سلیقه افراد انجام می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *