چیدمان میز و صندلی مراسم عروسی

چیدمان میز و صندلی مراسم عروسی اهمیت زیادی دارد،  تزئین کردن مکان موردنظر، برای قرار گرفتن عروس و داماد در آن، کار بسیار دشواری است.
از بخش‌های مهم برای طراحی و چیدمان مراسم عروسی، جایگاه عروس و داماد است. محلی که عروس و داماد در آن قرار می‌گیرند باید از زیبایی و راحتی بالایی برخوردار باشد.

راحتی و زیبایی در کنار هم، می‌تواند بهترین حالت ممکن را برای جشن عروسی رقم بزند. اما تزئینات به کار رفته برای میز و صندلی مهمان و عروس و داماد، نسبت به هم متفاوت هستند. طراحی و نمای خاص و فوق العاده‌ای برای تزئینات و چیدمان میز و صندلی مهمان و عروس و داماد وجود دارد. از جمله مواردی که برای تزئین کردن میز و صندلی و یا جایگاه عروس و داماد استفاده می‌شود گل است.

گل برای جایگاه عروس و داماد، باید به رنگ روشن باشد. در هر صورت، برای ایجاد اعتدال برای قرار دادن میز و صندلی عروس و داماد و همین طور مهمانان، باید تناسب مطلوبی را به وجود آورد.

چیدمان میز و صندلی، به همراه فاکتور‌هایی که در کنار آن قرار می‌گیرد اهمیت پیدا می‌کند. البته نوع و ساختار میز و صندلی، اهمیت زیادی ندارد. بنابراین بهره بردن از میز و صندلی‌های ساده هم برای مراسم عروسی، بسیار کاربردی و خاص است. اما بهره بردن از ایده‌های خاص برای میز و صندلی، آن را قابل قبول می‌کند.

جدای میز و صندلی، گل آرایی برای آن، منجر به زیبایی میز می‌شود. گل آرایی، حالت بهتری و تنوع بی نقصی را برای میز به وجود می‌آورد. میز‌های ساده، نیاز به گل آرایی بیشتری دارند. گاهی اوقات، بهره بردن از شمعدانی به جای گل، برای میز‌های مجلل‌تر مناسب‌تر است. بسیاری از شرکت‌های تشریفات مجالس اصفهان کارهای چیدمان میز و صندلی مراسم عروسی را از صفر تا صد انجام می‌دهند.
در انتخاب چیدمان برای میز و صندلی، باید هزینه‌های آن را در نظر داشت. هزینه و بودجه بندی که برای گل آرایی و تزئینات میز و یا صندلی مهمان و عروس و داماد به دست می‌آید بسیار متفاوت است. تزئینات انجام شده برای صندلی عروس و داماد، با صرف هزینه کم، دلنشین‌تر است.

چیدمان میز و صندلی

چیدمان میز و صندلی و گل آرایی برای آن

اجرای صحیح نکات گل آرایی تشریفات مجالس اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، گل آرایی، نقش بسیار مهم و بسزایی را در مجلل‌تر و با شکوه‌تر شدن مراسم عروسی ایفا می‌کند. حتی برای فیلم برداری، زیبایی دلنشینی را به وجود می‌آرد. چیدمان میز  به اضافه گل آرایی، باید به صورتی باشد که فضا کافی برای این کار وجود داشته باشد.

نقش فضا و مکان، در چیدمان مطلوب برای میز و صندلی در مراسم عروسی، بسیار زیاد است. البته این روز‌ها، بیشتر افراد، تمایل به گذاشتن میز به همراه صندلی، به شکل امروزی و نوین دارند. در ایام گذشته، هیچ نوع گل آرایی برای میز و صندلی مهمانان در جشن عروسی وجود نداشت. به همین خاطر، زیبایی خاصی برای گذاشتن صندلی و میز وجود نداشت. البته گل آرایی برای مراسم عروسی، تنها به نحوه قرار دادن میز بر نمی‌گردد. بخش‌های دیگر و مهم‌تری در مراسم عروسی، نیاز به گل آرایی فوق العاده‌ای از خود دارند.

برای چیدمان میز و صندلی مراسم عروسی بهره بردن از گل‌های شاد و رنگ و لعاب دار مناسب‌تر است. گل، حس خوبی را برای مهمانان در مراسم عروسی، به وجود می‌آورد. جدای زیبا‌تر شدن فیلم عروسی که توسط فیلمبردار گرفته می‌شود. چیدمان میز به همراه صندلی، باید به صورت هماهنگ شده در کل سالن شکل بگیرد. این که چیدمان‌های متفاوتی برای میز و صندلی در سالن جشن، وجود داشته باشد نظم مراسم را از بین می‌برد.

داشتن نظم و انضباط از نظر چیدمان برای مراسم عروسی، از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. میز و صندلی، باید به گونه‌ای چیده شوند که فضای کافی برای عبور و مرور افراد را ایجاد نمایند. فاصله گذاری درست و استاندارد برای میز و صندلی، منجر به راحتی و آسایش، مهمان و همین طور میزبان می‌باشد.

چیدمان میز و صندلی

چیدمان میز و صندلی و شمع آرایی بر روی آن

از کاربرد شمع آرایی برای تشریفات مجالس غافل نشوید. از نکات دیگر برای چیدمان میز و صندلی، بهره بردن از شمع آرایی است. شمع آرایی، یک فاکتور قابل قبول، برای میز شام و میز پذیرایی از مهمانان است. بسیاری از افراد، در ذهن خود، چیدمان و گل آرایی یا شمع آرایی ایجاد شده برای میز و صندلی را هزینه بر نمی‌دانند.

در صورتی که گل آرایی و شمع آرایی برای میز و صندلی، هم برای عروس و داماد و هم برای مهمانان، هزینه بر می‌باشد. شمع آرایی بر روی میز و صندلی، شکل بسیار رمانتیک گونه‌ای برای جشن عروسی به وجود می‌آورد. استفاده از شمعدان‌های پایه دار و بزرگ، ساختار شکیل‌تری را برای میز مهمانان و حتی عروس و داماد به وجود می‌آورد.

البته چیدمان میز و صندلی برای مهمانان و همین طور عروس و داماد، باید از هم متمایز باشند. شکل و ساختار یکدست برای میز و صندلی عروس و داماد و مهمانان، جلوه خوبی نخواهد داشت. بیشتر افراد، تمایل زیادی برای استفاده از چیدمان اصولی برای میز و صندلی عروس و داماد می‌باشند. البته امروزه برای عروس و داماد، از جایگاه استفاده می‌شود. شکل و ساختار جایگاه، برای مستقر شدن عروس و داماد، بسیار زیبا‌تر است.

نکته دیگر برای قرار دادن شمعدان و گل آرایی بر روی میز، نباید به گونه‌ای باشد که فضای کافی بر روی میز وجود نداشته باشد. وجود فضای کافی بر روی میز، برای قرار دادن شیرینی و میوه برای مهمان ضروری است. بنابراین داشتن فضا، برای پذیرایی کردن از مهمان، بر روی میز، یک گزینه بسیار مهم است.

غالبأ بیشتر افراد، تمایل به چیدمان اصولی برای میز و صندلی عروسی می‌باشند. مهمان در زمان استفاده از میز مناسب در عروسی، احساس راحتی و آرامش داشته باشد. نزدیک نبودن میز و صندلی، حس و حالت بهتری را از نظر محدوده و فضایی که مهمان از آن استفاده می‌کند را به وجود می‌آورد. باید به  فضا سازی در مراسم عروسی، بسیار اهمیت داد. در مسیر ورود عروس و داماد، نباید هیچ چیدمانی از میز و صندلی وجود داشته باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *