آموزش پخت حلوا

چگونگی تهیه حلوا آداب خاصی دارد و به عنوان یکی از بی نظیر‌ترین خوراکی‌های شیرین و خوشمزه در ایران بشمار می‌آید.

این شیرینی خوشمزه، که طرفداران زیادی نیز به خود دارد بیشتر در مجالس ترحیم استفاده می‌شود. پذیرایی با انواع حلوا در مجلس ختم در فرهنگ ایرانی کاربرد بالایی دارد. مجلس‌هایی که در آن‌ها معنویت به شکل بیشتری وجود داشته باشد شاهد حضور حلوا نیز هستیم.

بیشترین میزان کاربرد حلوا برای مجلس ختم و ترحیم است. البته در برخی از مراسم‌های مذهبی نیز از حلوا استفاده می‌شود. در واقع، ساختار حلوا به عنوان نوعی از شیرینی است. اما این شیرینی در مراسم‌های شاد به کار برده نمی‌شود. تزئین حلوا، برای بهتر و زیبا‌تر شدن جلوه آن به کار می‌رود. اما در اصل، مزه و طعم حلوا باید ساختار خود را برای جذب کردن افراد به خود داشته باشد. عطر و مزه دار کردن حلوا مجلس ختم، یکی از نکات ضروری برای بهره‌مندی از این شیرینی خوشمزه و معطر است.

آموزش پخت حلوا

شاید در بسیاری از موارد، پیش آمده باشد که با حلوا‌های آماده رو به رو شده باشید. حلوا‌های آماده، به طبع، مزه و خاصیت حلوای خانگی را نخواهد داشت.
البته با تهیه کردن این نوع از حلوا‌ها از شیرینی فروشی‌های معتبر، باز می‌توان طعم حلوای خانگی را زیر زبان خود حس کرد.

با این حال، برای مجلس ترحیم، تهیه کردن حلوا به شکل خانگی، ابتدا به آرد آن بستگی خواهد داشت. به کار بردن آرد گندم و یا آرد شیرینی پزی، هر دو ساختار حلوای مجلس ترحیم را به وجود می‌آورد. اما نکته مهم برای به دست آوردن این نوع از حلوا، ویژگی و خاصیت‌های مناسب برای آن است. برای به دست آوردن حلوا به شکل خانگی، ابتدا باید مواد اولیه و لازم برای این کار را در نظر داشت و آماده کرد.

یکی از مواد اولیه برای استفاده در حلوای مجلس ترحیم، به کار بردن گلاب است. گلاب، یکی از مواد بی نظیر برای به کار بردن آن در حلوا است. عطر و بوی ایده آلی را برای حلوا به وجود می‌آورد. گلاب برای حلوای مجلس ترحیم، دارای خاصیت آرام بخشی بسیار بالایی است. بنابراین در مجلس ترحیم، به دلیل ناملایمات روحی، به کار بردن گلاب در حلوا، منجر به افزایش آرامش در افراد می‌شود. افزودنی بعدی برای حلوای مجلس ترحیم، به کار بردن شکر در آن است.

تزئین حلوا در ظرف با پسته و گل محمدی

یکی از ماده‌های بی نظیر برای شیرین کردن حلوا، شکر است. اما برخی از افراد برای تهیه حلوا، از عسل نیز استفاده می‌کنند.
با این حال، برای مجلس ترحیم، به کار بردن حلوا با طعم شیرین بهتر است. برای تهیه حلوای مجلس ترحیم، باید میزان شیرین شدن آن را استاندارد در نظر داشت.

طعم شیرین شده بیش از اندازه برای حلوا، شیرین بودن اندک آن، در برخی از موارد نیز سلیقه‌ای است. در مجلس ترحیم، بیشتر افراد، به دلیل ناملایمات روحی، قند خون آن‌ها اُفت می‌کند.
به همین دلیل، اضافه کردن شکر به ساختار داخلی حلوا، منجر به بالا بردن قند در حلوا می‌شود. در مجلس ترحیم، مصرف شیرینی جات، برای افزایش میزان قند خون در افراد بسیار مهم است که می‌توان داخل پک پذیرایی ترحیم اصفهان از خرما و انواع مختلف حلوا استفاده کرد.

پودر هل، یکی از گزینه‌های مهم دیگر برای طعم دار کردن حلوای مجلس ترحیم است. هل علاوه بر این که خاصیت‌های بیشماری را به خود اختصاص داده است در واقع، برای ایجاد عطر بی نظیر حلوا انتخاب بسیار شایسته‌ای است.

به کار بردن پودر هل در حلوای مجلس ترحیم، به اندازه یک قاشق چای خوری مناسب است. یکی از نکات مهم در رابطه با بهره‌مندی از پودر هل، به کار بردن بیش از اندازه آن در حلوا است.

ابتدا نباید پودر هل را بیش از اندازه در حلوا به کار برد. استفاده بیش از اندازه پودر هل در حلوا، تمایل مصرف به آن را کم می‌کند. به کار بردن پودر هل در حلوا، باید استاندارد و به میزان لازم در آن باشد.

تزئین حلوا در ظرف با پسته و گل محمدی

بیشتر حلوا‌های استفاده شده در مجلس ترحیم، دارای رنگ تیره به خود هستند. البته رنگ تیره حلوا، به دلیل سرخ کردن بیش از اندازه آرد آن است.

با سرخ کردن بیش از اندازه آرد، آرد سوخته می‌شود و کربن‌های موجود از حرارت به ساختار حلوا وارد می‌شود. برای داشتن حلوای سالم و استاندارد در مجلس ترحیم، باید به میزان اندکی آرد آن را حرارت داد. میزان حرارت داده شده برای آرد، باید به میزان اندک و تنها برای گرفته شدن بوی خامی آرد باشد.

در این مرحله، برای رنگ دار کردن حلوای مجلس ترحیم، از زعفران استفاده می‌شود. به کار بردن زعفران برای حلوای مجلس ترحیم، گزینه و انتخاب بسیار ایده آلی است. زعفران جدای این که خاصیت‌های بی نظیری را در خود دارد برای خوشرنگ کردن حلوا نیز انتخاب شایسته‌ای است.

یکی از ویژگی‌های زعفران در حلوای مجلس ترحیم، ایجاد حالت‌های روحی مساعد و نشاط آور است. برای صاحبان عزا، ناملایمات روحی سختی وجود دارد. بنابراین برای تحمل کردن شرایط بد و نامناسب، به کمک زعفران می‌توان حالت نشاط بیشتری را برای آن‌ها ایجاد نمود. البته زعفران، رنگ پذیری بسیار مطلوبی را برای حلوا به وجود می‌آورد. این رنگ پذیری، منجر به ایجاد شکل و ساختار بسیار مناسب برای حلوا می‌شود.

در تهیه حلوا، می‌توان به جای بهره‌مندی از گلاب یا پودر هل، از پودر دارچین نیز استفاده کرد. برای علاقه مندان به پودر دارچین، استفاده از آن برای حلوای مجلس ترحیم، بسیار مناسب و کارآمد است.
در واقع، به کار بردن پودر دارچین، می‌تواند گزینه خوبی باشد برای این که بتوان از آن برای طعم دار کردن حلوای مجلس ترحیم استفاده کرد. البته به کار بردن پودر دارچین، امکان تیره‌تر شدن حلوا را نیز دارد. اما میزان تیرگی ایجاد شده برای حلوا، اندک است.

البته جدای بهره‌مندی از پودر دارچین، به کار بردن پودر نارگیل در ساختار حلوا، مناسب است. به کار بردن پودر نارگیل، تنها برای تزئین کردن حلوای مجلس ترحیم به کار می‌رود. اما برای دوستداران پودر نارگیل، به کار بردن آن در ساختار حلوا بلامانع است. پودر نارگیل، یکی از ایده آل‌های مناسب برای ایجاد ساختار مقوی‌تر و بهتر برای حلوا است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *