بادکنک آرایی در تشریفات مجالس

بادکنک آرایی در تشریفات مجالس برای برگزاری افتتاحیه و همایش‌ها کاربرد دارد. برخی از مراسمات، نیاز به شکل و ساختار جذابی دارند. البته علاوه بر شکل رسمی، نیاز به وسایل خاص و قابلیت جذب کنندگی بالا برای آن‌ها وجود دارد. به همین جهت، بادکنک آرایی در کنار گل آرایی برای تشریفات مجالس، بی نظیر است.

انواع بادکنک آرایی برای مراسم‌های متنوع، دیزاین متفاوتی دارد. به طور مثال، برای یک تولد، دیزاین بادکنک آرایی، شکل ساده‌تر و به نوعی غیر رسمی‌تری دارد. رنگ، تاثیر و نقش اساسی را برای بادکنک آرایی در هر مراسم تعیین می‌کند. هر رنگ، می‌تواند تداعی دهنده نقش مراسم باشد. برای تولد، از رنگ‌های بسیار شاد و تلفیقی استفاده می‌شود. اما برای مراسم‌های خاصی مانند افتتاحیه، نوع بادکنک آرایی، بسیار متفاوت است. ایجاد حس مطلوب و جذابیت برای مهمانان در یک مراسم، از فرکانس‌های موجود برای بادکنک آرایی است.

قسمت‌هایی که در یک مراسم، می‌تواند مطلوب برای بادکنک آرایی باشد شامل:

  • بخش خروجی
  • قسمت ورود

این دو مکان، از بخش‌های ورود و خروج به مکان مورد نظر است. به همین دلیل، بادکنک آرایی، نوعی از تشریفات مجالس، برای یک ورود ایده آل است. به این صورت، با ورود مهمانان به داخل سالن، با نوعی از نشاط درهم آمیخته با رنگ‌های متنوع رو به رو می‌‌شوند. نوع نگاه و دید مخاطبین به این موضوع، اندکی لطیف و از حالت سختگیرانه خود خارج می‌شود. این موضوع، برای مراسم‌های فوق رسمی، کاربرد ندارد.
برای مراسم‌های رسمی، که در آن تنها موضوعات خاص بیان می‌شود؛ بادکنک آرایی، گزینه مناسبی نیست. بادکنک آرایی، تنها برای مراسم‌هایی که کمی جنبه شادی و راحتی در آن‌ها دیده می‌شود مناسب است.

بادکنک آرایی در همایش

نقش بادکنک آرایی در زمان ورود مهمان

نکات تشریفات پذیرایی بیشمار است، برای قسمت ورودی سالن، بادکنک با اندازه یکسان و رنگ بندی مناسب باید استفاده شود. در بیشتر موارد، رنگ‌هایی مانند: سفید، مشکی، قرمز و یا سبز به کار می‌رود. البته این روز‌ها، استفاده از رنگ‌های مات یا طلایی، طرفداران بیشتری دارد.

تمامی رنگ‌های موجود نباید در کنار هم قرار بگیرند. به طور مثال، رنگ طلایی با دو یا سه نوع رنگ دیگر می‌تواند به صورت تلفیقی به کار رود. رنگ مشکی و سفید، دو ترکیب از رنگ، برای بادکنک آرایی در قسمت ورود می‌باشند. گاهی اوقات در زمان افتتاحیه، نیاز به بادکنک آرایی، با حجم بالا هستید.

از جمله عواملی که بادکنک آرایی با حجم بالا را برای مراسم رقم می‌زند؛ فضای موجود است. گاهی اوقات، فضا آنقدر بزرگ و زیاد است که در آن می‌توان مانور‌های زیادی داد. استفاده از بادکنک آرایی ساده و یکدست، برای فضای بزرگ مناسب نیست.

برای این نوع از فضا، باید بخش‌های متعددی را در معرض بادکنک آرایی قرار داد. البته نوع رنگ برای بادکنک‌ها و ترتیب قرارگیری آن‌ها در کنار هم، بسیار اهمیت دارد. نوع قرارگیری بادکنک در کنار هم، با توجه به رنگ، به شکل آویز دار و یا به صورت حلقه‌ای است. با مواجه با سقف‌های بلند در سالن‌ها، حالت و ساختار آویزان شکلی را برای بادکنک‌ها می‌توان به وجود آورد. سقف‌های بلند، بیشتر برای سالن‌های ورزشی وجود دارد. در یک سالن ورزشی، به شکل مهندسی ساز، سقف بلند است. بنابراین فضای مطلوبی برای بادکنک آرایی به وجود می‌آید.

نقش بادکنک آرایی زیر فرش قرمز

برای برگزاری تمامی تشریفات در یک مجلس افتتاحیه، در بیشتر موارد، از فرش قرمز استفاده می‌کنند. فرش قرمز، برای عبور مهمانان و دعوت کنندگان از روی آن و ورود به داخل سالن است. از بادکنک آرایی در قسمت بالای فرش قرمز نیز می‌توان استفاده کرد.

البته نوع بادکنک برای این قسمت، به دلیل بخش ورودی مهمان، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای این بخش، از رنگ‌های شاد و تیره در کنار هم استفاده می‌شود. رنگ سفید به همراه طلایی و یا مشکی و طلایی و یا سفید، می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. البته رنگ‌های دیگر نیز کاربرد فراوانی برای قسمت ورودی و روی فرش قرمز را دارند. به هر جهت سلیقه افراد، برای این مرحله نقش تعیین کننده دارد.

در کنار تمامی ارکان تشریفات در مجالس، نقش موسیقی نیز مهم است. البته برای مراسم‌های خاص، می‌توان از موسیقی استفاده کرد. نواختن موسیقی متناسب با نوع مراسم، به همراه بادکنک آرایی و گل آرایی، شکل و ساختار بی نظیری را به وجود می‌آورد. تمامی موارد فوق، برای چشم نوازی هر چه بهتر مهمانان اجرایی می‌شود. به هر صورت، در مراسمات شاد و مفرح و یا رسمی به صورت افتتاحیه، از بادکنک آرایی به شکل فزاینده‌ای استفاده می‌شود. بادکنک آرایی، نشاط و شادابی بیشتری را در ذهن افراد شرکت کننده در مراسم به وجود می‌آورد.

بادکنک آرایی برای جشن تولد

نقش بادکنک آرایی در جشن تولد

از جمله جشن‌های تشریفاتی و مجلل، جشن تولد است. در جشن تولد، بادکنک آرایی از ارکان و پایه و اساس جشن است. بنابراین لزوم استفاده از بادکنک به صورت مشخص شده‌ای ملموس است.

البته نوع چیدمان بادکنک‌ها در کنار هم، برای جشن تولد، بسیار متفاوت است. این روز‌ها، بادکنک‌ها نیز باید ساختار زیبایی، برای در کنار هم قرار گرفتن خود داشته باشند. به هر جهت، این نکته قابل توجه، در بادکنک آرایی خود را نشان می‌دهد.

بادکنک آرایی، از جمله فاکتور زیبایی پسندانه برای یک مجلس است. البته همان طور که بیان شد؛ نوع مجلس و عملکرد بادکنک در آن، به نوعی کاربرد فضا با نوع بادکنک، بسیار متفاوت است. در هر صورت، بادکنک آرایی، شامل فعالیت‌های مهم در رابطه با تشریفات مجالس است. برای جشن تولد و سایر جشن‌ها، اصول بادکنک آرایی بسیار متفاوت از مجالس دیگر است. اما در رابطه با همایش و برگزاری مراسم‌های کمی رسمی‌تر، نیاز به بادکنک آرایی، به سبک و روش دیگر است.

به همین خاطر، رنگ بادکنک و نوع آن، به شکل ویژه‌ای متمایز کننده از سایر جشن‌ها است. در بیشتر موارد، برای همایش‌های مهم، از بادکنک به رنگ تیره استفاده می‌شود. البته تعداد بادکنک برای شکل گیری آن‌ها در کنار هم برای همایش، زیاد نیست. در واقع، شلوغی فضا برای همایش آن هم از نوع بادکنک، از حالت رسمی و مهم آن می‌کاهد. بنابراین تنها برای زیبایی و دیزاین کار از بادکنک آرایی در فضای همایش استفاده می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *