پذیرایی از مهمانان در جلسات رسمی

نحوه پذیرایی از مهمانان در جلسات رسمی به ویژه برای هتلدارها، ادرات بین المللی، مجلس و وزارت خانه‌ها بسیار با اهمیت است. اگر شما از سری افرادی هستید که جلسات رسمی را برگزار می‌کنید حتماً یکی از موارد با اهمیت برای شما پذیرایی از مهمانان است. این که چگونه از مهمانان پذیرایی شود که پذیرایی به صورت رسمی به حساب بیاید برای تمامی افراد موضوع بسیار با اهمیتی است. اگر شما بتوانید به صورت بسیار عالی از مهمانان خودتان پذیرایی کنید، در واقع می‌توانید ادب و مهمان نوازی خودتان را به میزبانان‌تان نشان بدهید که پیشنهاد می‌کنیم برای یک پذیرایی آبرومندانه از خدمات تشریفات مجالس در اصفهان استفاده کنید.

در این مقاله ما قصد داریم آموزش‌هایی را درباره پذیرایی برای شما توضیح بدهیم.

پذیرایی از مهمانان در جلسات رسمی

نکات و قوانین پذیرایی رسمی و تشریفاتی به شرح زیر است:

  1. آموزش پذیرایی نوشیدنی
  2. میوه‌ها در مهمانی‌ها و جلسات رسمی
  3. پذیرایی کیک از مهمانان در جلسات رسمی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. آموزش پذیرایی نوشیدنی

یک موضوع بسیار مهمی که وجود دارد این است که نوشیدن و غذا خوردن قبل از جلسه یا اینکه بعد از جلسه باعث می‌شود تا اعتماد و صمیمیت بین شما و مهمانانتان و تمامی افرادی که در جلسه شما هستند برقرار بشود، این موضوع بسیار زیاد برای شما اهمیت دارد.

یک نکته بسیار مهم دیگری که وجود دارد این است که هرچقدر مهمانی شما رسمی‌تر باشد؛ پس شما نیاز دارید به صورت بسیار رسمی از مهمانان خودتان پذیرایی کنید و به صورت کاملاً اجتماعی و رسمی با مهمانان ارتباط برقرار کنید. برای اینکه بتوانید یک پذیرایی بسیار عالی و با کیفیت را داشته باشید باید موارد بسیار مهمی که درباره پذیرایی قابل اهمیت هستند را بدانید و آن‌ها را رعایت کنید.

چگونگی پذیرایی از مهمانان در جلسات رسمی

یکی از مهم‌ترین کارهایی که شما در مرحله اول باید انجام دهید این است که کاری کنید تا مهمانان شما در کنار شما احساس راحتی داشته باشند. در واقع این یکی از مهم‌ترین کارهای شما است. مرحله بعدی شما باید برای پذیرایی از مهمانان محل پذیرایی بسیار زیبا و تمیز داشته باشید تا بتوانید اعتماد را در بین مهمانان خودتان به وجود بیاورید.

بهترین مدل پذیرایی که امروزه وجود دارد و افراد برای مهمانان در مهمانی‌ها و تشریفات رسمی خودشان از آن استفاده می‌کنند این است که پیش بینی‌های لازم را درباره مراسم خودشان در نظر می‌گیرند و مهمانان خودشان و سلایق آن‌ها را در نظر می‌گیرند تا ببینند چگونه می‌توانند راحتی و آسایش را برای آن‌ها به وجود بیاورند. برای اینکه شما بتوانید مهمانان خودتان را بشناسید و به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید؛ بهتر است خودتان را به جای مهمانان بگذارید. حتی می‌توانید برای پذیرایی از پک پذیرایی اصفهان استفاده کنید.

در این زمینه حدیثی از حضرت علی وجود دارد که می‌فرمایند:

آنچه را برای خودت میپسندی برای دیگران هم بپسند و آنچه را برای خود نمی‌پسندی برای دیگران نیز نپسند؛ با دیگران به صورتی رفتار کن که تو دوست داری با تو رفتار شود.

در بسیاری از موارد در جلسات رسمی افرادی که در مهمانی‌ها و جلسات شرکت می‌کنند، علاقه بسیار زیادی دارند که احترام آن‌ها حفظ شود و با احترام با آن‌ها برخورد بشوند ولی این موضوع را به زبان نمی‌آورند. در این صورت است که اگر شما شناخت لازم را درباره مهمانان خودتان داشته باشید می‌توانید یک جلسه و محیط کاری بسیار محترمانه و لذت بخشی را برای این افراد به وجود بیاورید.

2. میوه‌ها در مهمانی‌ها و جلسات رسمی

برای اینکه شما بتوانید در مهمانی رسمی خودتان از مهمانان پذیرایی کنید و قصد دارید که از میوه استفاده کنید باید دو نکته بسیار مهم دقت کنید:

  1. وسیله پذیرایی.
  2. نوع میوه وسیله پذیرایی.

شما باید در نظر داشته باشید که وسیله‌های پذیرایی عبارتند از: بشقاب میوه خوری، چاقو و چنگال.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که بهتر است از کاردی استفاده کنید که سر آن تیز نباشد و به صورت گرد باشد؛ زیرا اینگونه از کاردها برای جلسات رسمی و همچنین مهمانی‌ها بسیار مناسب هستند. نکته‌ی دیگری که وجود دارد این است که بهتر است از کارد و چنگالی استفاده کنید که یک نوع مارک و مدل داشته باشد.

برای انتخاب نوع میوه‌ها نیز باید جلسه مورد نظر خودتان را در نظر داشته باشید و میوه‌ای را انتخاب کنید که تناسب بسیار زیادی با جلسه شما داشته باشند؛ زیرا برخی از مدل‌های میوه هستند که به دلیل اینکه اندازه بسیار کوچک یا بزرگی دارند طعم و مزه آن‌ها متفاوت است یا اینکه نوع خوردن آن‌ها سخت است نباید از آن‌ها در جلسات رسمی استفاده شود.

به عنوان مثال از انار و آناناس نباید در جلسه رسمی استفاده شود. اگر شما تاکید دارید که از این نوع میوه‌ها استفاده شود بهتر است آن‌ها را تکه تکه کنید و انار را دانه کنید و داخل کاسه‌ای بریزید و در بشقاب به همراه کارد و چنگال در اختیار مهمانان‌تان قرار دهید.

چگونگی پذیرایی از مهمانان در جلسات رسمی

برای اینکه میهمانان شما بتوانند از کارد و چنگال استفاده کنند؛ بهتر است برای جدا کردن پوست میوه و همچنین برای خوردن از چنگال استفاده کنید. متاسفانه امروزه برخی از افراد هستند که با همان کاردی که میوه را تکه کردند برای خوردن استفاده می‌کنند که این موضوع کاملاً خطرناک است.

بهتر است به این موارد بسیار اهمیت دهید اگر شما مهمان خارج از کشوری دارید بهتر است میوه‌های با کیفیت را انتخاب کنید و در انتخاب نوع میوه و پذیرایی وسواس بیشتری را به خرج بدهید. به عنوان مثال در کشورهای خارجی خیار سبز به عنوان سبزیجات استفاده می‌شود و امروز در ایران از خیار سبز به عنوان یک میوه پذیرایی استفاده می‌کنند؛ پس بهتر است در پذیرایی‌های اداری خودتان به این موضوع دقت کنید و فرهنگ کشورهای دیگر را نیز در نظر داشته باشید.

یک نکته بسیار مهم که درباره پذیرایی از مهمانان خارجی وجود دارد این است که درباره پذیرایی در کشورهای مختلف اطلاع داشته باشید تا بتوانید متناسب با سلیقه آن‌ها بهترین نوع از پذیرایی را برای مهمانان خودتان داشته باشید.

اگر شما برای میوه‌های خودتان میوه آرایی را نیز در نظر بگیرید می‌توانید پذیرایی بسیار شیک‌تر و زیباتری را نیز در نظر داشته باشید.

3. پذیرایی کیک از مهمانان در جلسات رسمی

از مهم‌ترین نکات تشریفات پذیرایی برای مجالس نحوه‌ی پذیرایی از مهمان‌ها با کیک است، اگر شما قصد دارید که در مهمانی خودتان از کیک استفاده کنید؛ بهتر است کارد و چنگال جداگانه را برای تک تک شرکت کنندگان در نظر داشته باشید.
کادر را در سمت راست و چنگال و در سمت چپ بگذارید. هر نوع چیدمانی که برای بشقاب و کار در نظر دارید را برای تمامی کاردهای دیگر استفاده کنید و آن‌ها را موازی یکدیگر قرار بدهید. برای قرار دادن کارد بهتر است کارد در سمت راست چنگال در سمت چپ و تیغه‌ی کارت به سمت داخل بشقاب و برآمدگی چنگال به سمت پایین و پشت بشقاب قرار دهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *