پک پذیرایی مناسب انواع همایش

انواع همایش با توجه به نوع موضوع و حیطه بیان مطالب، نقش متمایز کننده‌ای را از خود نشان می‌دهد. هر نوع همایشی، برای برقراری ارتباط با افراد دیگر، در جهت، تبادل اطلاعات با هدف خاص، شکل می‌گیرد. هدف از برپایی هر نوع همایشی، با توجه به موضوع مورد بیان، مشخص و گاهی نیز غیر قابل تشخیص است. پک پذیرایی مناسب انواع همایش خصوصیات و ویژگی‌های خاصی دارند.

تنها برگزار کننده همایش، از هدف خود از این ماجرا، اطلاعات کافی و مندرجی را در دست دارد. به همین دلیل، همایش خود یک پروسه بسیار عظیم و برپایی آن، به مدیریت بسیار حرفه‌ای و با تجربه نیاز دارد. تعداد افراد برای برپایی یک کنفرانس یا همایش، با توجه به نوع آن، متفاوت است.

گاهی اوقات، گردهمایی‌هایی بین افراد شکل می‌گیرد که تعداد آن‌ها از پانزده نفر تجاوز نمی‌کند. اما در برخی از موارد نیز، یک کنفرانس، تعداد بالایی از افراد را در خود می‌طلبد. تبادل اطلاعات در گردهمایی یا کنفرانس، برای مقصود‌های تجاری، اجتماعی، مذهبی و علمی است.

پک پذیرایی مناسب انواع همایش

انواع گردهمایی‌هایی که افراد می‌توانند در آن شرکت کنند و به تبادل اطلاعات بپردازند شامل:

  1. کارگاه
  2. کنفرانس
  3. سمینار
  4. هم اندیشی
  5. تالار گفتگو
  6. جشنواره
  7. جلسه عمومی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

سالن همایش

1. پک پذیرایی برای کارگاه

البته پذیرایی، برای جلسات مهم به کار می‌رود. در هر صورت، سلیقه افراد و نیاز آن‌ها به این کار، خود می‌تواند بر هم زننده این تصور باشد. کارگاه، مکانی که افراد در آن، جلسات خود را برای تبادل اطلاعات و برقراری بحث به شکل آزاد و به کمک روش‌های علمی انجام می‌دهند.

در یک کارگاه، به شکل معمول، تعداد اندکی از افراد در آن، شرکت کننده هستند. این افراد، در رابطه با موضوعاتی بحث و تبادل اطلاعات می‌کنند. در این نوع از فعالیت‌ها، پک پذیرایی هزینه بر است.

غالبأ برای برگزاری یک کارگاه کوچک و ساده و متشکل از چند نفر، از پک پذیرایی استفاده نمی‌شود. کارگاه، تنها مکانی برای رشد و منتقل کردن دانش به افراد و افزایش مهارت و تخصص بسیار بالا است.

2. اهمیت پک پذیرایی برای کنفرانس

کنفرانس، از گردهمایی‌های دیگری، که افراد زیادی در آن شرکت می‌کنند. این افراد، در زمینه‌های متفاوتی در کنار هم به تبادل گفتگو و بحث می‌پردازند. ساختار کنفرانس، با یک دستور جلسه، به شکل بسیار رسمی، با همفکری و گاهی اوقات، تبادل اطلاعات شکل می‌گیرد.

افراد شرکت کننده در کنفرانس، افرادی با علایق یکسان و تحصیلات و نوع آموزش‌های مشابه به هم می‌باشند. روش‌های ارتباطی موثری در کنفرانس وجود دارد که یکی از آن‌ها میزگرد‌های موجود برای آن است. اما در جهت پذیرایی افراد در این مکان، اهمیت آن دو برابر است.

غالبأ در کنفرانس‌ها، به دلیل رسمیت در کار، از پک پذیرایی استفاده می‌شود. در این میان پذیرایی نقش تعیین کننده‌ای را برای سرنوشت کنفرانس رقم می‌زند. در این مرحله، پک‌های پذیرایی نیز، حالت رسمی‌تری را به خود می‌گیرند.

برای کنفرانس، از یک پک پذیرایی ساده استفاده نمی‌شود. نوع پک و ساختار آن، باید با نوع کنفرانس و میزان اهمیت آن، همخوانی داشته باشد که از شرکت‌های پک پذیرایی اصفهان می‌توانید انواع مختلف پک‌ها را تهیه کنید.

به همین دلیل، پک‌های پذیرایی ساده‌تر و اما رسمی‌تر هستند. خوراکی و اقلام مصرفی در داخل این نوع پک‌ها، می‌تواند از چند نوع باشد. میوه، نوشیدنی یا انواع شیرینی به همراه ناهار یا صبحانه را در این نوع پک می‌توان مشاهده کرد.

3. نقش پک پذیرایی در برگزاری سمینار

یکی از دلایل استفاده از پک پذیرایی صرفا برای پذیرایی از سمینارها می‌باشد. ساختار شکل گرفته برای سمینار، بسیار شبیه به کنفرانس است. البته برای این دو ساختار تفاوت‌های بسیار اندکی نیز وجود دارد که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند.

سمینار، از تعداد افراد کمتری نسبت به کنفرانس برخوردار است. سمینار، تحت هدایت یک فرد با نام استاد شکل می‌گیرد. در یک سمینار، بیان مطالب شرکت کنندگان و همین طور تجربه آن‌ها از یادگیری درس بیان می‌شود.

پک پذیرایی در سمینار، شکل ساده‌تر و غیر رسمی به خود می‌گیرد. بنابراین استفاده از پک پذیرایی ضروری نیست. برخی از افراد برای برگزاری سمینار خود، از پک استفاده می‌کنند. این نوع پک، می‌تواند اندازه کوچک با اقلام مصرفی بسیار اندکی در خود داشته باشد. با توجه به این موضوع، پذیرایی در یک سمینار، بستگی به افراد دارد.

سالن همایش

4. پک پذیرایی برای هم اندیشی

در یک هم اندیشی، افراد متخصص و حرفه‌ای در زمینه خاص، به گفتگو و تبادل اطلاعات می‌پردازند. بنابراین اطلاعات خود را در حوزه ارتباطی خود را افزایش می‌دهند. تمرکز این افراد، بر روی یک جنبه از کار است.

در این نوع هم اندیشی‌ها، به ندرت از پک پذیرایی استفاده می‌شود. در یک هم اندیشی، افراد شرکت کننده به نوعی خود سخنران نیز می‌باشند. بنابراین فرصت و فضایی برای پذیرایی به ندرت اتفاق می‌افتد. در برخی از موارد، پذیرایی در استفاده از پک نیست.
به همین جهت، از یک نوشیدنی ساده و یا چای، برای پذیرایی استفاده می‌کنند. به همین دلیل نوع پذیرایی، در یک سمینار نسبت به سایر جلسات متفاوت است.

5. پک پذیرایی مناسب برای تالار گفتگو

مکان‌های زیادی برای اجتماعات افراد به وجود آمده است. در این فضا، به موضوعات و مسائل، مورد علاقه بیشتر مردم پرداخته می‌شود. بنابراین شکل و ساختار متفاوتی از رسمی بودن این نوع از جلسات حکم فرما است.

به همین جهت، نکته قابل توجه برای تالار گفتگو، فرایند شکل گیری عمومی آن، برای افراد دیگر، از طریق رسانه‌های اجتماعی و یا شبکه‌های اجتماعی است. در این میان، حضور چند کارشناس و تبادل نظرات بین آنان و افراد شرکت کننده وجود دارد. در این نوع از مراسمات، لزومأ از پک پذیرایی استفاده می‌شود.

امکان استفاده از زمان به شکل طولانی در تالار گفتگو شکل می‌گیرد. به همین دلیل، زمانی برای استراحت و بیان مطالب دیگر، اختصاص داده می‌شود. بنابراین در این زمان، فرصت مناسبی، برای دریافت انرژی بهتر و بیشتر و پذیرایی از افراد است. پک پذیرایی، کار دشوار پذیرایی از مهمانان را ساده‌تر می‌کند. پذیرایی به کمک پک، زمان کمتری را به خود اختصاص می‌دهد.

بنابراین نکته قابل توجه در رابطه با پک پذیرایی، نوع همایش‌ها است. همان طور که در مطالب بالا بیان شد؛ انواع همایش، ساختار و تعداد نفرات متفاوتی دارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *